برنامه کامل بورسان ۸ مهر ماه

ترس بورس از افزایش نرخ بهره

با حضور امین شجاعی دکترای اقتصاد بین‌الملل، مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه و کیوان شیدانی مدیر عامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
ترس بورس از افزایش نرخ بهره

در نخستین روز کاری از دومین هفته مهر ماه ۶۶ شرکت به ارزش ۴۲۴ میلیارد تومان درگیر صفوف سنگین فروش شدند

فردای اقتصاد: در روزی که ۷۳ درصد نمادهای معاملاتی در بخش قرمز تابلوی بازار سهام به کار خود پایان دادند، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۰.۶۴ درصد افت به رقم ۲ میلیون و ۸۴ هزار واحدی بازگشت. معیار هم وزن بازار هم افتی بالغ بر ۰.۴۶ درصد را در داد و ستدهای روز جاری به ثبت رساند.

در حالی روز شنبه ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) به رقم ۴ هزار و ۸۹۵ میلیارد تومانی افزایش یافت که سرمایه‌گذاران خرد ۲۸۸ میلیارد تومان تومان جریان نقد را از گردونه معاملات خارج کردند. صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط هم نزدیک به ۳۵۴ میلیارد تومان خروج پول سرمایه‌گذاران حقیقی را به ثبت رساندند.

در نخستین روز کاری از دومین هفته مهر ماه ۶۶ شرکت به ارزش ۴۲۴ میلیارد تومان درگیر صفوف سنگین فروش شدند. ۵۸ شرکت دیگر نیز به ارزش ۳۵۴ میلیارد تومانی با صفوف طولانی خرید مواجه بودند.

در برنامه امروز بورسان، امین شجاعی دکترای اقتصاد بین‌الملل به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه هم مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات در بورس کالا را بررسی کرد. در بخش پایانی، کیوان شیدانی مدیر عامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به تشریح جزئیاتی از پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین زیست پالایشگاه ایران پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا کریمیان TR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    سپاس از شما که به مخاطبان احترام میذارید
  • 2m1400 IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    با سلام و سپاس از برنامه خوب بورسان. , و سپاس از کارشناس محترم برنامه . بنظرم این فایل بسیار ارزنده و مهم بود و بلحاظ علمی کاش بیشتر از این گونه کارشناسان در برنامه ها استفاده شود . از طرفی هم مسولین هم در این مفاهیم وارد شده و برنامه ریزی های بهتری داشته باشند.