۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
خبر مهم عشقی درباره خروج سیمان و فولاد از بورس کالا

رئیس سازمان بورس گفت: فعلاً موضوع خروج فولاد و سیمان از بورس کالا منتفی شده البته که عده‌ای انتقاداتی به برخی از فرآیندها دارند و توصیه کرده‌ایم در جلسات کارشناسی اگر ایرادی به عرضه‌ها مطرح است مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

تسنیم: مجید عشقی در برنامه صف اول شبکه خبر در خصوص وظایف سازمان بورس اوراق بهادار بیان کرد: سازمان بورس بر اساس ماده 2 قانون اوراق بازار اوراق بهادار وظایفی دارد. به طور کلی هدف سازمان بورس، حمایت از حقوق سهامداران و ساماندهی، حفظ و توسعه بازار سرمایه است.

رئیس سازمان بورس در خصوص نگرانی‌های مربوط به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: اصولاً معامله کالاها در بورس کالا بر اساس قوانین و مقرراتی بوده که دولت‌های مختلف وضع کرده‌اند. بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد خروج این محصولات از بورس کالا می‌تواند بازار این محصولات را متلاطم کرده و تصمیمی در این خصوص گرفته نشده. فعلاً موضوع خروج این محصولات از بورس کالا منتفی شده البته که عده‌ای انتقاداتی به برخی از فرآیندها دارند و توصیه کرده‌ایم در جلسات کارشناسی اگر ایرادی به عرضه‌ها مطرح است مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

وی گفت: اگر ایرادی در نحوه تعیین قیمت پایه وجود دارد نیز باید با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط گاهاً شورای رقابت ستاد تنظیم بازار یا وزارت سمت برطرف شود. ایراداتی که مطرح می‌شود بعضاً به دلیل عدم آشنایی این دوستان با مکانیزم‌های بازار سرمایه و بورس کالاست و خروج این محصولات از بورس کالا قطعاً به التهاب بیشتر بازارها دامن خواهد زد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در دو سال اخیر، یکی از راهبردهای جدی ما توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم بود که در این حیطه سعی کردیم به طراحی و راه‌اندازی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بپردازیم و با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله صندوق تضمین اصل سرمایه و صندوق بازنشستگی تکمیلی و... سبد ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم تکمیل شده؛ حدود 50 درصد معاملات روزانه بازار مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. یعنی سهامداران به جای خرید مستقیم سهام اقدام به سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌ها می‌کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها