۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
توافق ایران و روسیه درباره یک بندر ایران + جزییات

توافق بازدید یک گروه به نمایندگی از بانک V.T.B روسیه پس از بازدید از ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های بندر امیرآباد، در خصوص توسعه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری دوسویه ایران و روسیه در کریدور شمال - جنوب، با مدیرکل بندرامیرآباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

ایلنا: از سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان بانک V.T.B روسیه با هدف بررسی و امکان سنجی همکاری برای توسعه و سرمایه‌گذاری و ایجاد خط جدید اعتباری و خدمات بانکی با مدیرکل بندرامیرآباد دیدار کردند. در این جلسه طرفین به استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دو جانبه ایران و روسیه اشاره و بر تقویت مسیر تبادل کالا بین دو کشور با محوریت بندرامیرآباد تأکید کردند.

تعامل ارزی دو جانبه جهت رونق صادرات و ترانزیت محصولات و ایجاد فرآیندهای پولی تأثیرگذار، انتقال و رفع تعهدات ارزی که منجر به جلوگیری از وارد شدن خسارت به صاحبان کالا می‌شود، از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود. همچنین نمایندگان بانک V.T.B روسیه، استفاده از اسکله رو _ رو ریلی بندر امیرآباد که این کشور تمایل ویژه‌ای را در دو سال اخیر جهت تجارت در دریای خزر پیدا کرده است را موجب تقویت تبادل کالا در کریدور شمال _ جنوب عنوان کردند.

هیأت بانکی طرف روسی در پایان، خواستار استقرار شعبه بانک متبوع خود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران شد.

موسی پور مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن تشریح سهم ایران در بازار روسیه، امکانات، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندرامیرآباد را تبیین کرد.

موسی پور به سفر اخیر استاندار و هیأت اقتصادی مازندران به کشور روسیه جهت تقویت و افزایش مراودات کالا در مسیر کریدور شمال - جنوب با محوریت بنادر مازندران اشاره و بر تقویت زنجیره لجستیک دریایی در این مسیر تأکید کرد.

مدیرکل بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در پاسخ به درخواست هیأت روسی در خصوص ارائه امکانات به صاحبان کالا معرفی شده از سوی این بانک گفت: بندرامیرآباد به صاحبان کالایی که بندرامیرآباد را برای تجارت خود برمی گزینند در صورت تداوم مراودات تسهیلات ویژه‌ای از جمله تخصیص انبار ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها