۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
حمایت وزارتخانه از سرمایه گذاری در ۴۰ پروژه بزرگ گردشگری

ضرغامی گفت: سرمایه‌گذاری در بیش از ۴۰ پروژه صنعت گردشگری کشور در دست اقدام است.

فردای اقتصاد: عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای بیش از ۴۰ پروژه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری خبر داد و گفت: این پروژه ها به لحاظ حجم و رقم در سطح بالای قرار دارند. بعضی از ارقام سرمایه گذاری در پروژه ها به چند هزار میلیارد می رسد و حتی در میان آنها ارقام چند همتی دیده می شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فردای قتصاد درباره چگونگی هموارسازی زمینه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری کشور تصریح کرد: در وهله نخست فرصت های سرمایه گذاری کشور را شناسایی کردیم و ضمن به‌روزرسانی این اطلاعات، آنها را بهینه کرده و سپس با سرمایه‌گذارانی که به صنعت گردشگری علاقمند هستند جلسات حضوری برگزار می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت موضوع سرمایه گذاری در صنعت گردشگری از تشکیل شورایی در وزارتخانه متبوع خود خبر داد و گفت : با سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را دارند، در بسیاری مواقع جلسه حضوری جهت رفع سریع موانع برگزار می شود. این در حالی است که این شورا برای نخستین بار است در وزارتخانه راه اندازی شده و ماموریت آن در اولویت دهی به پروژه های بزرگ گردشگری است.

وی ادامه داد: از جمله وظایف این شورا رسیدگی جدی به وضعیت افرادی است که قصد سرمایه گذاری در سطح وسیع  دارند و لازم است هماهنگی های ویژه ای برای از بین بردن مشکلات و موانع کسب مجوزها صورت گیرد.

ضرغامی درباره نحوه مسیرسازی در این شورا برای حل و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران خاطر نشان کرد : به طور طبیعی این افراد به ادارات گردشگری مراجعه کرده و جزییات درخواست خود را ارائه می دهند. در اسرع وقت تقاضای آنها مورد بررسی و تایید قرار می گیرد. در صورت نیاز برای پروژه ها با ارقامی در سطح بالا نیز  شخصا رسیدگی می کنم.

وی تاکید کرد: ما  راهی جز برداشتن موانع سد راه سرمایه گذاران نداریم، البته درست است که اعتبارات محدودی برای کمک وجود دارد و علاوه بر آن تسهیلات محدود است، اما آنچه مهم است برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که نیازی به تسهیلات بانکی و کمک ما ندارند، باید موانع رفع شود.

ضرغامی یادآور شد: در دولت نیز برخی از این موارد را طرح کردم و دستورات خوبی از سوی رییس جمهور داده شده است. حتی بخشی از این موارد که به دستگاه های قضایی مربوط می شود نیز با ریاست قوه قضاییه طرح موضوع شده است.

ضرغامی که در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را نیز دریافت کرده بر این باور است که نباید ترسید؛ چرا که این مسیر نیازمند اخذ تصمیمات شجاعانه است و گاهی "زیر میز زدن" که یک راهبرد شخصی است، برای روی زمین نماندن سرمایه مردم ضرورت است.

در همین راستا  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رسانه "فردای اقتصاد" درخواست کرد که با پیگیری موضوعات، گزارش های عملکرد وزارتخانه به طور مستمر منعکس شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار