۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
هشدار بنیانگذار سافت‌بانک به عقب ماندگی تکنولوژیک ژاپن

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سافت‌بانک و یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران استارتاپی در یک سخنرانی برای مخاطبان ژاپنی خود  گفت اگر خودتان را با هوش مصنوعی وفق ندهید دوباره به عقب بازمیگردید. 

فردای اقتصاد -  مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سافت‌بانک و یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران استارتاپی در یک سخنرانی برای مخاطبان ژاپنی خود  گفت اگر خودتان را با هوش مصنوعی وفق ندهید دوباره به عقب بازمیگردید. 

ماسایوشی سان در طی سالهای اخیر یکی از بزرگترین شرکتهای سرمایه‌گذاری تکنولوژی در جهان را ایجاد کرده که در بسیاری از شرکتهای استارتاپی در سراسر جهان مانند اوبر، علی‌بابا، بایت‌دنس، انویدیا، دورداش و ... سرمایه‌گذاری کرده است. 

بنیانگذار سافت بانک در رویداد سالانه این شرکت و در جمع سرمایه‌گذاران ژاپنی  گفت: ژاپن از موج نخست اینترنت بازماند و نمی‌توان سه دهه دیگر را هم از دست داد. 

ماسایوشی سان از اینکه ۷۰ درصد شرکتهای ژاپنی استفاده از هوش مصنوعی مولد ( مانند چت جی پی تی ) را ممنوع کرده‌اند ابراز ناراحتی کرد. 

سان گفت: گفتن اینکه از هوش مصنوعی استفاده نکنید مانند این است که ماشین نرانید یا از برق بهره نگیرید. چه بخواهید چه نخواهید انقلاب هوش مصنوعی از راه خواهد رسید. 

بنیانگذار سافت‌بانک برای مدت یکسال اخیر و پس از اینکه مشخص شد صندوق سرمایه‌گذاری مشهور Vision این شرکت دچار ضرر شده  از حضور در رویدادهای عمومی فاصله می‌گرفت. اما رشد توجه به هوش مصنوعی بعد از رونمایی از چت‌جی‌پی‌تی و عرضه موفق سهام تراشه‌سازی Arm - که سافت‌بانک سهامدار اصلی آن است - روحیه این سرمایه‌گذار ژاپنی را احیا کرده است. 

هشدار بنیانگذار سافت‌بانک به عقب ماندگی تکنولوژیک ژاپن
ماسایوشی سان : کسانی که از استفاده از هوش مصنوعی امتناع می‌کنند در نهایت شبیه به ماهی‌های قرمز در تنگ آب می‌شوند که قادر به پردازش اطلاعات و درک زبان نیستند.

صندوق Vision  میلیاردها دلار در صدها استارتاپ در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده است اما سال مالی گذشته ۳۰ میلیارد دلار ضرر ثبت کرد. امروز اما سافت‌بانک بیش از ۴۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد و خود را برای سرمایه‌گذاری‌های جدید آماده می‌کند.

چند روز قبل اعلام شد که ماسایوشی سان موافقت کرده با یک میلیارد دلار در ایده انقلابی محصول جدیدی مشابه آیفون درعرصه هوش مصنوعی مشارکت داشته باشد. این ایده جدید از سوی سم آلتمن مدیرعامل OpenAI و جانی آیو دیزاینر مشهور محصولات اپل پیش می‌رود.

ماسایوشی سان در سخنرانی خود در ژاپن گفت کسانی که از استفاده از هوش مصنوعی امتناع می‌کنند در نهایت شبیه به ماهی‌های قرمز در تنگ آب می‌شوند که قادر به پردازش اطلاعات و درک زبان نیستند. سان گفت: مجموع دانشی که هوش مصنوعی طی یک دهه آینده به آن دست خواهد یافت به اندازه ده برابر آنچیزی است که بشریت تاکنون به آن دست یافته است. 

بنیانگذار سافت‌بانک در پایان گفت: ژاپن از خواب برخیز. من دوس دارم به جای بحث‌های مدیرانم بر سر ایده‌ها بحث بات‌ها را باهم ببینم. من میخواهم سمت نوآوری بایستم و نمی‌خواهم عقب بمانم. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار