۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
میانگین حقوق معلمان پایین‌تر از کارمندان دولت شد

صحرایی درباره افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی گفت: حتی با اجرای رتبه‌بندی میانگین حقوق معلمان ۳۰ درصد از حقوق کارمندان دولت پایین‌تر است و باید این وضعیت را جبران کنیم همچنین رتبه‌بندی به طور متوسط ۲۶ درصد حقوق معلمان را افزایش داد.

تسنیم: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان از چند چیز بدشان می‌آید از جمله اینکه چندین ماه حق‌التدریس آنها پرداخت نمی‌شود اما بعد از واریز، زیرنویس می‌شود حق‌التدریس پرداخت شد، گفت: این هفته رئیس‌جمهوری اعلام کرد که چرا حق‌التدریس معلمان با یک سال تاخیر واریز می‌شود و آقای منظور؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه به وزارت آموزش و پرورش آمد و قرار شد، حق‌التدریس معلمان به‌صورت ماهانه پرداخت شود.

صحرایی ادامه داد: البته بخشی از تقصیر متوجه آموزش و پرورش است چون سال‌های گذشته، ساماندهی تا اسفند طول می‌کشید اما اکنون ساماندهی در بسیاری از استان‌ها کامل است و می‌توان حق‌التدریس را ماهانه پرداخت کرد.

وی در ادامه درباره ترمیم حقوق گفت: ترمیم حقوق آبان سال گذشته برای تمام معلمان اجرا شد اما کارمندان دستگاه‌های دیگر به هر مناسبتی مانند روز زن، مرد، کارمند و... هدایایی دریافت می‌کنند و معلمان این مسائل را ندارند امسال روز معلم این کار را انجام دادیم اما باید توجه داشت، اعداد در آموزش و پرورش اصلاً کوچک نیست، به عنوان مثال اگر بخواهند یک میلیون تومان برای هر معلم واریز کنند به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها