۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
۳ نوع داستان که باید روایتشان را بلد باشید

فردای اقتصاد: همه مدیران می­‌دانند که روایت داستان می­‌تواند ابزار قدرتمندی باشد. اما چه نوع روایت­‌هایی مؤثرتر هستند؟ این بستگی به آن دارد که شما در حال تلاش برای دستیابی به مهارت­‌های آن باشید یا نه. نشریه معتبر هاروارد بیزنس ری­‌ویو سه نوع داستان را معرفی کرده است که می­‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و گفته است که هر یک از آن­ها چه موقع کاربرد دارد:

داستان­­‌های مربوط به اعتماد شما را به عنوان یک رهبر جمع، دارای خصایص انسانی نشان می‌­دهد. هنگامی که با تعریف یک داستان از خودتان، آسیب­‌پذیری­‌تان را نشان می‌­دهید، دیگران الهام می­‌گیرند که متقابلاً همینطور عمل کنند و یک دایره اعتماد با فضیلت ایجاد می­‌شود.

روایت داستان­‌های آموزنده به شما این امکان را می­‌دهد که موضوعات پیچیده را با ارائه الگوهای ساده برای رفتار و مهارت­‌ها، ساده­‌سازی کنید. در حالی که یک داستان اعتماد محیط اطراف شما را می‌­سازد، یک داستان آموزشی نیز می­‌تواند یک روایت غیرمستقیم باشد - با استفاده از داستان شخص دیگری، داستانی تخیلی یا تمثیلی پیام آموزنده شما را می­‌رساند. فقط مطمئن شوید که مخاطبان شما می­‌توانند قهرمان داستان را تشخیص دهند و با او همدلی کنند تا همان موقعیت را برای خود بخواهند.

داستان­‌های مربوط به فعالیت‌­ها، افراد را برای انجام کاری تشویق می­‌کند. با اینگونه داستان­‌ها، می‌خواهید مخاطب را به این فکر بیاندازید که "اگر این کار را انجام دهیم (عمل مورد نظر خود را در اینجا وارد کنید)، آنگاه آن (نتیجه مورد نظر) را خواهیم گرفت." کارآفرینان می‌­توانند از داستان­‌های فعالیت­‌ها برای راه‌­اندازی ایده­‌های تجاری جدید استفاده کنند. رهبران ارشد ممکن است از آنها برای الهام بخشیدن به تغییرات سازمانی استفاده کنند.

منبع: HBR

نویسنده: نیک وسترگارد

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha