۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
تاثیر زلزله هرات و تحولات غزه بر دلار تهران

بعد از مدتی آرامش و ثبات قیمت ارز، رخ‌دادهای طبیعی و غیرطبیعی منطقه بازار دلار تهران را نوسانی کرد و قیمت این پول خارجی را به مرز ۵۰ هزار تومان رساند. گرچه از بعد از ظهر قیمت به کانال ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد.

انصاف نیوز: در چند هفته گذشته دلار در بازار غیررسمی ارز در محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تا ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان نوسان داشت اما روز شنبه، ۱۵ مهر ماه ۴۰۲ که ابتدا خبر زلزله در هرات و سپس خبر درگیری میان فلسطینیان و اسرائیل منتشر شد، قیمت دلار در بازار تهران رو به فزونی گذاشت و مقارن ظهر شنبه به مرز ۵۰ هزار تومان رسید.

بر اساس گفته‌های فعالان بازار، ساعتی پس از ظهر شنبه، قیمت شروع به عقب‌نشینی کرد و در محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان متوقف شد.

هنوز خبرهای کاملی از زلزله شمال‌غرب افغانستان که کانون آن ۴۰ کیلومتر با هرات فاصله داشته و در خراسان ایران نیز احساس شده، مخابره نشده است و میزان تلفات آن مشخص نیست. گفته می‌شود اگر شدت خسارات باعث تعطیلی کسب و کارها در شهرهای نوار مرزی غرب افغانستان و از جمله هرات در روزهای آتی شود، نوسان بیشتر نرخ‌ها در بازار غیررسمی دلار تهران دور از انتظار نیست.

همچنین فعالان بازار ادامه‌دارشدن درگیری در سرزمین‌های اشغالی را عامل جدیدی می‌دانند که می‌تواند محرک قیمت ارز باشد و آن را بالا نگه دارد.

بر اساس پیش‌بینی فروشندگان دلار در خیابان منوچهری تهران، قیمت دلار در پایان معاملات امروز، شنبه نیمه مهر ۴۰۲ روی عدد ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان بسته خواهد شد و قیمت فردا بستگی به خبرهایی دارد که از تحولات طبیعی و غیرطبیعی منطقه منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها