۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
مهاجران غیرقانونی برای ورود به ایران چقدر خرج می کنند؟

مهاجران غیرقانونی برای هربار ورود به کشور ۵۰۰ دلار به شبکه مافیایی پرداخت می‌کنند/ برخی مسئولان موضوعات مربوط به مهاجران را لاپوشانی می‌کنند

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت حداقل در بودجه امسال که ۱۵ آذر به مجلس می‌آید، باید ردیف ویژه‌ای را برای تکمیل انسداد مرزها شکل بدهند تا مشکلات مربوط به مهاجران غیرقانونی حل شود. من از کمپ‌های پناهندگان که دیدار می‌کردم، کسانی بودند که بعضا سابقه بیش از ۳ بار ورود به ایران و استرداد را داشتند و می‌گفتند حتی اگر مسترد شوند بار دیگر ۵۰۰ دلار را جمع می‌کنند تا به مافیا بدهند و وارد کشور شوند. اینها واقعیتی است که من معتقدم نیازمند یک عزم مشترک برای حل آن است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: واقعا موضوع مهاجران در ایران تبدیل به یک مافیا شده است. یعنی من برخی از مصاحبه‌ها و خبرها را می‌بینم، بعضی از آنها لاپوشانی است. واقعیت این است که ما الان با یک مافیای قاچاق انسان مواجه هستیم نه فقط با موضوعی تحت عنوان پناهندگی و خیلی از این مافیا سود می‌برند، من زمانی که موضوع را بررسی می‌کردم، به کمپ‌ها در نقاط صفر مرزی می‌رفتم، خیلی از مهاجران کشورهای همسایه که عمدتا از افغانستان و بعضا از پاکستان و جاهای دیگر هم بودند، برای چندمین‌بار بود که وارد می‌شدند، بازداشت می‌شدند و به افغانستان برگشت داده می‌شدند. می‌گفتند برای هربار به افراد و برخی شبکه‌ها پول پرداخت می‌کنند یعنی حداقل ۵۰۰ دلار برای هر بار ورود پرداخت می‌کردند، بنابراین یک مافیا شکل گرفته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها