۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
ادعای عجیب وزیر راه درباره زائران اربعین

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احتمال بازگشایی مرزها وجود دارد، گفت: برخی بدون گذرنامه وارد کشور عراق شدند که باید این مسئله در سال آینده پیگیری شود.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با توجه به شرایطی که ایجاد شده به طوری که سامانه سماح آمار دقیقی از تعداد زائران وجود نداشت،همین باعث شد که بسیاری از مسافران حتی بدون گذرنامه وارد کشور عراق شدند. به همین منظور برای بازگشت مسافران و زائران در سازمان راهداری بررسی‌های لازم صورت گرفت و برنامه‌ریزی شد که بخشی از زائران از طریق قطار و اتوبوس از مرزها به مقصد بازگرداند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در پیک بازگشت بخشی از مشکلات تشدید می‌شود که سعی خواهیم کرد این مشکلات برطرف شود. متاسفانه به دلیل آنکه بخشی از زائران در سال‌های گذشته بدون گذرنامه وارد کشور عراق شدند امسال هم طبق آمارها همین طور بود که برای این بخش در سال آینده باید فکری کرد.

او گفت: امیدواریم بتوانیم در پیک برگشت زائران که مردم خسته هستند، برنامه ریزی برای برگشت داشته باشیم. طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۱۰۰ هزار نفر از طریق هواپیما و مابقی از طریق اتوبوس و قطار بازگردند.

قاسمی گفت: ظرفیت هوایی محدودیت دارد اما با پیگیری ما ظرفیت همکاران در نیروهای مسلح حدود ۱۲۰ هزار نفر حداکثر است.

احتمال بازگشایی مرزها وجود دارد

او گفت: ستاد اربعین مسئول برگزاری مراسم اربعین است و امروز صبح در خصوص اعزام مسافران از طریق اتوبوس صحبت شد و در مورد اینکه آیا مبالغ بلیت‌ها بازگردانده شود هم اعلام کردند که فعلا دست نگه دارید چون احتمال بازگشایی مرزها وجود دارد. بنابراین وزارت راه و شهرسازی تابع دستورات ستاد اربعین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها