برنامه کامل بورسان ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲

حمایت ۲ میلیونی بورس فعال می‌شود؟

با حضور مریم محبی فیروزآبادی مدرس دانشگاه و مشاور بازارهای مالی و مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
حمایت ۲ میلیونی بورس فعال می‌شود؟

امروز ۱۲۶ شرکت به ارزش ۵۹۶ میلیارد تومان با محدودیت دامنه نوسان مواجه شده و در صفوف سنگین فروش حضور داشتند.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات نخستین روز کاری هفته جاری با ۰.۹۱ درصد افت تا محدوده ۲ میلیون و یک هزار واحدی مجبور به عقب‌نشینی شد. معیار هم وزن بازار هم بالغ بر ۱.۵۱ درصد ریزش را در پایان داد و ستدها به ثبت رساند.

در روزی که ۸۶ درصد از نمادهای معاملاتی (معادل ۶۴۴ شرکت) در محدوده قزمز تابلوی بورس حضور داشتند، سرمایه‌گذاران خرد بیش از ۶۳۴ میلیارد تومان پول از گردونه معاملات خارج کردند.

ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم ۳ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داد و در آن سوی بازار معامله‌گران بورسی شاهد خروج ۱۵۸ میلیارد تومان جریان نقد حقیقی از بازار بودند.

در روز شنبه، ۲۳ شرکت به ارزش تقریبا ۲۵۱ میلیارد تومان در صفوف طولانی خرید قرار گرفتند. در مقابل ۱۲۶ شرکت به ارزش ۵۹۶ میلیارد تومان با محدودیت دامنه نوسان مواجه شده و در صفوف سنگین فروش حضور داشتند.

در برنامه امروز بورسان، مریم محبی فیروزآبادی مدرس دانشگاه و مشاور بازارهای مالی به بررسی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه معاملات بورس کالای ایران را مورد ارزیابی قرار داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • علی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    سلام ظاهرا ریس شورای عالی بورس از اینکه خرده سهام دارای بیچاره هرروز دارن پودر میشن ناراحت نمیشه فک کنم لذت میبره اخه وقتی دارن اهل فن میگن مشکل مدیریتی هست چرا بروز رسانی نمی‌کنید واقعا اگه وجدان دارید منه بازنشسته اعتماد کردم داغون شدم اهل سر وصدا نیستم آقای خاندوزی آیندگان چی میگن به شما؟
  • Hamid Sorouri Kia IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    وقتی مکانیزیم بازار را به صورتی تنظیم و کنترل کنند که معامله گران نتوانند بازدهی مناسب و سودی آوری به دست آوردند، سرمایه گذاری در این بازار دیگر مقرون به صرفه نیست، شما هم بیخودی تبلیغات بورس رو نکنید.
  • هادی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    وقتی اعتماد به بازار سرمایه ملت نمی‌کنند وضع همین میشه
  • Mmm IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    خدا همه‌ ی اونایی که سرمایه ی ما رو از بین بردند لعنت کند...خداشاهد شب روز لعنتشون می کنم
  • علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    دو روز منفی میشه در هفته با هفت درصد وپنج درصد بعدش سه روز مثبت میشه با یک دهم درصد وبالا پایین آخرسر میبینی تو سیصد میلیون سرمایه صد هزار سود داده ضرر دوروز اول روزی ده میلیون معلومه مدیر نیستن الکی میاد دور همی میذاره ونظر میده بدت ین مدیرین از سال ۹۴ تا الان زمان جناب عشقی بوده. اون اردیبهشت برا
  • کیا صادقی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    سلام سیمان و فولاد که برگشت به بورس پس چرا فلزات و سیمان و خودرو از ریزش کولاک کردند؟حالا خوبه هنوز جنگی بنام ما شروع نشده در صورت جنگ فکر کنم سهام کاملا پودر میشود.ناجوانمردانه ترین بازار ایران بورس است تمام خانوارها بیچاره شدند تشکر از محبت شما
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    شاخص کل بورس تا پایان سال زیر ۸۰۰ هزار واحد آرام خواهد گرفت. این خط و این نشان. البته فردا بورس را با دستکاری و دستوری حداکثر ۴ هزار واحد سبز می کنند و روز دوشنبه حداقل ۲۰ هزا قرمز و منفی . همین طور تا پایان سال یک گام به جلو و چندین گام به عقب .
  • محمدرضامحمدی RS ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    بازدوباره می خواهید بورس رانابودکنیدچرادراین مملکت همه بازارها بخصوص طلا سکه ارز زمین مسکن خودرو وحتی یکآدامس وپفک صدبرابر شده الابورس وهیچکس بفکر سرمایه های سهام داران بورس نیست وهیچکس پاسخگو نیست
  • دزدزده IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    جالبه شرکت سودده خبهمن باشاخص ۱۲۰۰ قیمت هرسهم بالای ۱۸۰ وحالا با شاخص ۲۰۰۰۰۰۰ زیر ۱۷۰ پیدا کنید پرتقال فروش را
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    سرمایه ای که وارد بورس کردم پودرشد خدا ازتون نگذره
  • رضا امیدی IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    با سلام برنامه شما را من خیلی نگاه میکنم ولی از مشاوران حقوقی بانک‌ها واز دسندر کار صندوق دولت که برای حمایت از حقیقی میاد وسط ونفت بازترا دوهفته سا یک ماه جمع می‌کند بعد با قیمت بالا به مردم دوباره می‌فروشد این سود مفت به جیب کی میره میلیاردها پول
  • امین IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    بسیار تشکر از مهمان برنامه و انتخاب هوشمند فردای اقتصاد
  • 2m1400 IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    با سلام و سپاس از برنامه خوب بورسان. این بار را خواستم تشکر کنم از دعوت کارشناس و مدرس دانشگاه که بصورت علمی موارد و حقایق ارزندگی را توضیح دادند و اینکه در دقیقه ۳۳ و قبل از آن توضیح خوبی برای روند ها و ادامه و پیش بینی علمی در بورس ارایه فرمودند.