۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همین امسال انجام می‌شود؟

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تشکیل کمیته‌ای برای تدوین سازوکار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

ایلنا: جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اعلام خبر تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، گفت: یک مشکلی که الان همه بازنشستگان و شاغلان با آن مواجه هستند که الان در نطق بیشتر نمایندگان این مسئله را مشاهده می‌کنید، بحث افزایش حقوق است. ظهر روز گذشته در فاصله دو نوبت صبح و عصر صحن علنی جلسه‌ای تشکیل شد، از کمیسیون تلفیق رأی گرفتند که کمیته‌ای‌ تشکیل شود و درخصوص بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیشنهادی برای صحن کمیسیون تلفیق بیاورد.

وی ادامه داد: نخستین جلسه این کمیته ظهر روز شنبه ۲۲ مهر ماه با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان منتخب برگزار شد.

کوچکی‌نژاد درخصوص جزییات مباحث صورت گرفته در این جلسه به ویژه مشمولان این همسان‌سازی ابرازکرد: بحث‌های زیادی در این جلسه صورت گرفت تا نحوه اجرا و اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شود و تعیین شود که چه کسانی مشمول آن باشند، آیا همه بازنشستگان را مدنظر قرار دهیم یا صرفاً آنها که دریافتی‌شان فاصله زیادی با شاغلین دارد مدنظر باشند.

وی افزود: در مجموع مقرر شد کمیته تعیین شده در کمیسیون تلفیق پیشنهادی را به کمیسیون بیاورد و آن را قالب یک حکم در برنامه هفتم بیاوریم، همچنین دولت طی یک اصلاحیه بودجه این مسئله را به مجلس بیاورد تا امسال هم اجرایی شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه عنوان کرد: پیشنهادهای مختلفی درخصوص نحوه اجرا و اعمال این موضوع مطرح شد که در نهایت مقرر شد جلسات دیگری تشکیل شود تا یک تصمیم نهایی پیرامون هم‌ترازی حقوق بازنشستگان و شاغلان اتخاذ شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها