۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
بانک مرکزی با این بانک‌ها برخورد می‌کند

وزیر اقتصاد با اشاره به جزییاتی از طرح قانون بانک مرکزی گفت: در دولت‌های گذشته و حتی این دولت بانک مرکزی از سران قوا اجازه می‌گرفت تا با بانک‌های ناتراز برخورد کند ولی این قانون برای نخستین بار اختیار را به بانک مرکزی می‌دهد تا با بانک‌های ناتراز برخورد کند.

فارس: سید احسان خاندوزی با اشاره به خبر تصویب طرح قانون بانک مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهم‌ترین اتفاقی که بعد از این مصوبه اتفاق افتاد این بود که اقتدار بانک مرکزی در اعلام فرآیند حل و فصل بانکی افزایش پیدا کرد و می‌تواند با بانک‌های ناتراز برخورد کند.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در دولت‌های گذشته و حتی این دولت بانک مرکزی از سران قوا اجازه می‌گرفت تا با بانک‌های ناتراز برخورد کند ولی این قانون برای نخستین بار اختیار را به بانک مرکزی می‌دهد تا با بانک‌های ناتراز برخورد کند.

وی با بیان اینکه یک هیات عالی جایگزین شورای‌عالی پول و اعتبار خواهد شد، افزود: در حوزه ارکان تصمیم گیری بانک مرکزی هم هیات عالی در نظر گرفته شده که جایگزین شورای‌عالی پول و اعتبار خواهد شد.

خاندوزی با بیان جزییات این قانون در حوزه نظارتی بانک مرکزی، ادامه داد: در مسئله نظارت هم اختیارات نظارت بانک مرکزی در تعیین جرایم تخلفی در این حوزه، افزایش پیدا کرده است.

در جلسه ۲۲ مهر ماه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با بررسی و تصویب مواد ۲۲ و ۶۶ طرح قانون بانک مرکزی، بررسی موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان به پایان رسید و این طرح به قانون تبدیل شد.

 با تصویب موارد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، کار بررسی موارد اختلافی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به پایان رسید و با تعیین تکلیف شدن این مواد، طرح بانک مرکزی به قانون بانک مرکزی تبدیل شد.

بنابراین؛ این ۶۷ ماده طرح قانون بانک مرکزی، جایگزین مواد یک تا ۱۷، بندهای ب و ج ماده ۱۸، مواد ۱۹ تا ۲۶، ۴۲ تا ۴۴ قانون پولی و بانکی خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها