۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
برنامه ایلان ماسک برای پولی کردن توییتر

ایلان ماسک به دنبال مدل جدیدی است تا شبکه اجتماعی X ( توییتر سابق ) به طور کامل پولی شود. 

فردای اقتصاد -  ایلان ماسک به دنبال مدل جدیدی است تا شبکه اجتماعی X ( توییتر سابق ) به طور کامل پولی شود. 

برنامه ایلان ماسک که به طور آزمایشی در نیوزلند و فیلیپین به اجرا درآمده این است که تمام کاربران جدید توییتر برای استفاده از امکانات پایه‌ای مثل توییت و ریتوییت کردن یک دلار در سال بپردازند. 

این شبکه اعلام کرده که هدف از این کار تخمین زدن میزان اثربخشی پولی شدن این سرویس بر کاهش حساب‌های اسپم و بات‌هاست. 

نام این تست « بات نیست» است و فعلا برای کاربران جدید اعمال می‌شود و کاربران فعلی اجباری به پرداخت ندارند. 

توییتر در بیانه‌ای که روی وبلاگ این شرکت آمده گفته است که این اقدام به  X کمک می‌کند که دسترسی به ربات‌ها و اکانت‌های اسپم محدود شود. 

اوضاع مالی توییتر بعد از خریده شدن توسط ماسک بدتر شده و تبلیغ‌کنندگان آن هم کمتر شده و در عین حال ۱۳ میلیارد دلار بدهی برای ماسک به همراه اشته است. 

این شبکه ملزم به پرداخت بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار بهره سالانه بابت این بدهی است. 

برنامه‌درآمدزایی ایکس در نهایت به سمت پولی کردن کل این شبکه اجتماعی در سه مدل مختلف است و این چیزی است که لیندا یاکارینو یک ماه قبل به متخصصان مالی گفته بود. قیمت اشتراک پولی توییتر در حال حاضر ۷.۹۹ دلار در ماه است و قرار است به سه مدل مختلف با درجه‌های مختلف نمایش تبلیغات تقسیم شود. 

به گفته ایلان ماسک برای کسانی که حاضر به خرید این اشتراک نباشند دو راه باقی می‌ماند یا رایگان فقط مشاهده گر توییت‌ها باشند و یا یک دلار در سال بپردازند که بتوانند از امکانات آن مانند تعامل با دیگر کاربران استفاده کنند. 

توییتر از زمانی که ایلان ماسک مالکیت آن را بر عهده گرفته تغییرات مختلفی برای درآمدزایی آن انجام داده که این تغییرات باعث انتقادات زیادی از ماسک شده و رقبای جدیدی را هم به میان آورده است. با این حال به نظر کاربران فعلا قصدی برای ترک این شبکه به سمت شبکه دیگر ندارند. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار