۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
اختلاف نظر در بازار طلا/ فلز زرد به صعود ادامه خواهد داد؟

طلا در هفته‌ای که گذشت با افزایش ۲.۵ درصدی همراه شد و به مرز ۲هزار دلار بر هر اونس نزدیک شد.

فردای اقتصاد: طلا این هفته در بحبوحه درگیری‌های ادامه‌دار در خاورمیانه به رشد قوی خود ادامه داد و با ثبت رشد ۲.۵ درصدی برای دومین هفته متوالی صعودی بود؛ به طوری که قیمت نقدی آن در آخر هفته کمی زیر سطح ۲۰۰۰ دلار قرار گرفت.

اختلاف نظر در بازار طلا/ فلز زرد به صعود ادامه خواهد داد؟
رشد ۲.۵ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

در این میان نتایج آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو حاکی از اختلاف میان کارشناسان و معامله‎‌گران در بازار طلا است. در حالی که اکثر سرمایه‌گذاران خرد در انتظار تداوم یک روند صعودی برای این فلز ارزشمند هستند که تحلیلگران بازار انتظار دارند پس از این افزایش چشمگیر دو هفته‌ای، قیمت طلا عقب‌نشینی کند.

این هفته، ۱۳ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. چهار کارشناس معادل ۳۱ درصد انتظار داشتند که در هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا باشیم، در حالی که ۶ تحلیلگر معادل ۴۶ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند و سه کارشناس معادل ۲۳ درصد نسبت به طلا در هفته آینده بی‌طرف بودند.

در میان معامله‌گران نیز از ۱۰۵ رای داده شده، ۷۲ سرمایه‌گذار خرد معادل ۶۹ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بوده و ۲۰ نفر یا ۱۹ درصد دیگر انتظار دارند قیمت‌ها کاهشی شود. این در حالی است که ۱۳ پاسخ دهنده (۱۲ درصد) در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت این فلز گرانبها نظری خنثی دارند.

به نظر خطر گسترده شدن جنگ در خاورمیانه و تاثیر آن بر اقتصاد دنیا سرمایه‌گذاران را به سمت طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن سوق داده است.

در این میان در هفته پیش رو، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) انتشار نهایی رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سه ماهه دوم منتشر خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود کمی بالاتر از ۲.۱ به ۲.۲ درصد بازبینی شود. همچنین روز جمعه شاخص بهای هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه آگوست منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که شاخص خالص بهای PCE ماهانه، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را محسوب نمی‌کند، ۰.۲ درصد افزایش یابد تا با افزایش ماه جولای مطابقت داشته باشد. اگر تفاوت قابل توجهی با برآورد بازار وجود نداشته باشد، واکنش بازار به این داده‌ها می‌تواند کوتاه‌مدت باقی بماند. همچنین گزارش کالاهای بادوام برای ماه سپتامبر، PMI  خدمات جهانی، تولید S&P برای اکتبر و نظرسنجی های شیکاگو و فدرال رزرو ریچموند را در این هفته خواهیم داشت. بازارها همچنین در این هفته به سخنرانی‌های بانک‌های مرکزی از جمله لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا و پاول، رئیس فدرال رزرو توجه خواهند کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار