برنامه کامل بورسان ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲

پایان سبز بورس در مهر ماه

با حضور نوید خاندوزی کارشناس ارشد بازار سرمایه و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
پایان سبز بورس در مهر ماه

در روز جاری حقیقی‌های بورس تهران موفق به خروج رقمی نزدیک به ۵۹ میلیارد تومان جریان نقد از گردونه معاملات شدند.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز جاری با ۰.۳۶ درصد رشد تا محدوده ۲ میلیون و ۳۲ هزار واحدی پیشروی کرد. معیار هم بورس رشد ۰.۵۷ درصدی را تجربه کرد و به رقم ۶۹۰ هزار و ۱۵۲ واحد رسید.

در روزی که ۵۴ درصد از معاملات (معادل ۴۰۵ شرکت) در محدوده سبز تابلوی معاملاتی حضور داشتند، ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) توانست رقم ۳ هزار میلیارد تومانی را به خود اختصاص دهد.

حقیقی‌های بورس تهران هم موفق به خروج رقمی نزدیک به ۵۹ میلیارد تومان جریان نقد از گردونه معاملات شدند.

در حالی که فعالیت ۴۶ درصد دیگر از شرکت‌ها در محدوده منفی بازار به اتمام رسید، مشاهده می‌شود که در آن سوی داد و ستدها ۶۶ میلیارد تومان سرمایه سرمایه‌گذاران حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط خارج شد. صندوق‌های سهامی نیز ۲۹ میلیارد تومان خروج پول از سوی این قشر از سرمایه‌گذار را تجربه کردند. 

در روز یک‌شنبه تعداد ۶۰ نماد معاملاتی به ارزش ۳۲۲ میلیارد تومان در صفوف طولانی خرید و ۵۵ شرکت دیگر به ارزش ۳۷۹ میلیارد تومان در صفوف سنگین فروش قرار گرفتند.

در برنامه امروز بورسان، نوید خاندوزی کارشناس ارشد بازار سرمایه به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه هم حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل عملکرد بازارهای جهانی را مورد بررسی قرار داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • علی اکبر IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    چند ساله تو بورسم جز رکود وضرر چیزی نصیبم نشد. بورس ی تله برا بردن پول مردم به نفع حقوقی ها شرکت‌ها.
  • رضا IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    چه اصراری به مالیات بر عایدی سرمایه دارید. به جای اینکه بخواهید مشکلات بورس رفع بشود توصیه هایی در جهت دخالت در سایر بازارها میکنید.
  • ابراهیم اسلامی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    با درود و سپاس ، عالی
  • هادی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    رییس سازمان بورس استعفا استعفا
  • کامیار IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    حفره بزرگ مالیاتی ... گاف کلان ملی !! یک حفره و گاف بزرگ مالیاتی وجود دارد : معافیت مالیاتی شرکتها در صورت افزایش سرمایه از محل سود انباشته !! توجه کنیم که این معافیتهای غیرمنطقی ، باعث افزایش کسری بودجه و افزایش تورم میگردد !! ( مجلس چرا این گاف بزرگ را اصلاح نمیکند ؟ ! )
  • سهند IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    عجیبه که اینقدر دنبال تخریب و مالیات گیری از سایر بازارها هستید. بهتره اگر در این موارد هم میخواید نظر بدید از کارشناسان با نظرات متفاوت ام دعوت کنید.