۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
فوری/ مسیر ورود ایرانی‌ها به غزه مشخص شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین اطلاع‌رسانی درباره‌ی وضعیت اعزام خبرنگاران ایرانی به جنوب لبنان برای پوشش اتفاقات غزه، اعلام کرد که «هشت تا ۱۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان، در گروه اول معرفی شده‌اند.»

ایسنا: در شرایطی که مدتی است بر لزوم به‌دست گرفتن روایت اول از اتفاقات توسط رسانه‌های داخلی تاکید می‌شود، اعزام خبرنگاران و عکاسان به جنوب لبنان با توجه به شرایط این منطقه، از جمله موضوعاتی است که این روزها دغدغه‌ی اغلب رسانه‌های داخلی است.

بر این اساس خصوصا در پی بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه و قتل عام جمعی فلسطینیان، بسیاری از نمایندگان رسانه‌ها درخواست‌های خود را برای اعزام به لبنان مطرح کردند.

این خبر را برای نخستین بار محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ـ اعلام و تاکید کرد: «مراجعه به وزارت فرهنگ برای اعزام اهالی فرهنگ و هنر و امدادرسانی به مناطق درگیر به‌ویژه در غزه زیاد است». او در بخشی از سخنانش اعلام کرده بود: به‌محض اعزام کشتی‌های حامل کمک و دیگر امکانات، تلاش می‌کنیم جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای پوشش اقدامات، اظهار همدردی و حضور در صحنه در منطقه حاضر بشوند و در مناطق نزدیک به درگیری و مظلومیت مردم غزه را بهتر و ببیشتر روایت کنند.

در پی این اعلام، سه روز قبل ایسنا در گفت‌وگویی با فرشاد مهدی پور ـ معاون مطبوعاتی ـ این پرسش را مطرح کرد که با توجه به اعلام وزیر ارشاد، شرایطِ حال حاضر برای اعزام‌ها چگونه است؟

مهدی‌پور در این زمینه گفته بود: «تعدادی از رسانه‌ها خبرنگاران‌شان را از قبل اعزام کرده‌اند و برخی رسانه‌ها هم در حال تدارک اعزام خبرنگاران خود به لبنان هستند.»

به گفته وی، معاونت مطبوعاتی با درخواست‌های متعددی از سوی خبرنگاران و اهالی رسانه برای اعزام به لبنان مواجه بوده است.

همچنین یک روز بعد، جمعه ـ ۲۸ مهر ماه ـ محمدمهدی سموعی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صفحه توئیتش نوشت: ‏با توجه به کثرت متقاضیان برای اعزام به غزه، به اطلاع می‌رساند ان‌شاءالله درصددیم زمینه‌های حضور را در روزهای آینده فراهم کنیم.

اما در پی این خبرها، امروز ـ یکشنبه ـ ۳۰ مهر ماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی اعزام خبرنگاران به غزه به ایسنا گفت: برنامه ما این است که همراه کاروان امدادی یک بسته رسانه‌ای نیز تهیه شود، به همین دلیل تعداد هشت تا ۱۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان در گروه اول دیروز به هلال احمر معرفی شدند که با کشتی همراه کاروان امدادی خواهند رفت.

اسماعیلی در خلال صحبت‌ها این نکته را هم یادآور شده است، «به دلیل علاقه‌ی زیاد خبرنگاران برای پوشش اتفاقات فلسطین با معاون مطبوعاتی صحبت کردم تا شرایطی برای اعزام سایر خبرنگاران فراهم کند.»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها