۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
تغییر کانال سکه در آستانه نشست شورای حکام

با ادامه رشد دلار، قیمت سکه با ۲ درصد افزایش پس از دو هفته وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شد.

فردای اقتصاد: سکه پس از دو هفته دوباره وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شد. بار گذشته (۵ شهریور) صعود سکه به بالای مرز ۱۴ میلیون پایدار نبود و قیمت سکه به سرعت به کانال پایین برگشت. اما با توجه به رویدادهای پیش رو ماندگاری سکه در این کانال بعید نخواهد بود.

در حالی که بازار جهانی در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برد، دلار داخلی امروز برای چهارمین روز پیاپی رشد کرد و موجب تغییر کانال سکه شد. نرخ فروش دلار در بازار آزاد با افزایش ۳۰۰ تومانی (یک درصدی) به ۳۰۷۰۰ تومان رسید که بیشترین قیمت از ۲۲ مرداد است. اما سکه امامی یک درصد بیشتر از دلار رشد کرد. قیمت سکه طرح جدید امروز با صعود ۲۷۰ هزار تومانی (۲ درصدی) به ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. حباب سکه هم ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و در سطح یک میلیون و ۷۳۵ هزار تومان قرار گرفت.

تغییر کانال سکه در آستانه نشست شورای حکام
قیمت دلار و سکه امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

تقاضای ارز اربعین و همچنین مسافرت‌های خارجی آخر تابستان هم در افزایش تقاضای دلار بی‌اثر نیستند اما به عقیده کارشناسان، بیانیه تند تروئیکای اروپایی و نگرانی از صدور قطعنامه مجدد در نشست هفته جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دلایل غیراقتصادی رشد قیمت ارز و طلا هستند که تهدید جدی‌تری برای بازگشت دلار و سکه به سقف‌های پیشین محسوب می‌شوند. خوشبینی‌هایی که از نیمه مرداد به احیای برجام شکل گرفته بود، حالا کمرنگ شده‌اند. اما با وجود آنکه به نظر می‌رسد از توافق فاصله گرفته‌ایم و ممکن است تا حدود دو ماه دیگر (تا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و انتخابات رژیم صهیونیستی) خبری از توافق نباشد، اما به عقیده کارشناسان هنوز به دلایلی می‌توان به احیای برجام امید داشت. بنابراین، شاید نوسانات صعودی سکه در روزهای آینده چندان هم شدید نباشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    سازمان ملل و شورای حکام و شورای امنیت همه ش مترسک هست و کسی دیگه برا اینگونه نهادها تَره هم خُرد نمیکنه. فعلا" قدرت دست روسیه ، چین ، کره ی شمالی و ایران قدرتمند هست و بس.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    تا زمنی که مثل همه کشورها ارتباط خوب بادنیا نباشه تحریم باشیم اقتصادمون وضعیت خوبی نداره هر خبر سیاسی روی اقتصاد ضعیفمو تاثیر بد می گذارد فکر اساسی اینکه تغییر سیاست بدید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار