۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
انتخابات تایوان و  دردسر جدید اپل

دولت چین اعلام کرده که تحقیقات از شرکت سازنده آیفون بخشی از نظارت عمومی بر کسب و کارها برای بررسی میزان تبعیت آنها از قوانین مالیاتی بوده است. 

فردای اقتصاد - دولت چین اعلام کرده که تحقیقات از شرکت سازنده آیفون بخشی از نظارت عمومی بر کسب و کارها برای بررسی میزان تبعیت آنها از قوانین مالیاتی بوده است. 

بازرسی از شرکت تایوانی فاکسکان همزمان با اعلام نامزدی ریاست جمهوری تری گو بنیانگذار فاکسکان اعلام شد و به نظر می‌رسد مقامات چینی از اقدام این میلیاردر تایوانی چندان خشنود نیستند. 

پیش از نیز مقامات چین از ممنوعیت استفاده از آیفون برای کارکنان دولت خبر داده بودند که بسیاری این اقدام را آغاز برای برخورد وسیع‌تر با اپل ارزیابی می‌کردند.

یک سخنگوی دولت چین درباره این بازرسی گفت که این اقدام یک روال طبیعی قانونی برای مشخص کردن میزان تبعیت شرکتها از قوانین است با این حال وی گفت که این تحقیق ممکن است جنبه‌هایی فراتر از حوزه تجاری را هم شامل شود.

این سخنگوی دولت اعلام کرده در حالی که کسب و کارهای تایوانی از رشد در چین سود می‌برند باید مسئولیت‌های اجتماعی مربوطه را هم برعهده بگیرند و نقش فعال‌تری در ترویج و توسعه صلح‌امیز روابط منطقه‌ای ایفا کنند. 

نامزدی ریاست جمهوری بنیانگذار فاکسکان کار را برای شرکت اپل که پیش از این نیز از ترکش‌های روابط تیره واشنگتن و چین بی نصیب نمانده را سخت‌تر می‌کند. اپل البته طی سال‌های اخیر تلاش کرده که میزان وابستگی خود را به تولید محصول در چین کاهش دهد و بخش قابل توجهی از تولید محصولاتش را به دیگر کشورها از جمله هند انجام دهد. 

اعلام تحقیق از شرکت فاکسکان باعث سقوط سهام این شرکت و کاهش ۹ میلیارد دلاری ارزش آن شد. 

چین معمولاً اقدامات رگولاتورهای خود را توضیح نمی‌دهد و شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا در این کشور فعالیت کنند و اهداف نهایی دولت را حدس بزنند و از این رو حدس زده می‌شود که اقدامات اخیر دولت چین اهداف سیاسی داشته باشد. 

تری گرو بنیانگذار فاکسکان ماه گذشته از هیات مدیره این شرکت استعفا کرد تا در انتخاب ریاست جمهوری هنگ‌کنگ شرکت کند. انتخابات هنگ‌کنگ در ماه ژانویه ( دی ماه امسال ) برگزار می‌شود و تری گرو در نظرسنجی‌ها بالاتر از دو رقیب دیگرش قرار دارد. 

چین همواره به دنبال کنترل تدریجی تایوان بوده اما یک سخنگوی دولت چین این هفته اعلام کرد که این کشور به دنبال دخالت در انتخابات تایوان نیست. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار