برنامه کامل بورسان ۷ آبان ماه ۱۴۰۲

شاخص بورس بالاخره نفس کشید

با حضور پیام الیاس کردی کارشناس ارشد بازار سرمایه و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
شاخص بورس بالاخره نفس کشید

بخشی از معامله‌گران بیش از ۴۲ میلیارد تومان منابع حقیقی را به صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط تزریق کردند.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز توانست با ۰.۵۲ درصد افزایش تا محدوده یک میلیون و ۹۶۱ هزار واحدی پیشروی کند. در شرایطی که ۶۸ درصد از نمادهای معاملاتی با افزایش قیمت سهام همراه بودند، معیار هم وزن بورس رشد ۰.۸۹ درصدی را به خود اختصاص داد.

در روز جاری ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) به رقم ۲ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومانی کاهش پیدا کرد و سرمایه‌گذاران خرد نزدیک به ۲۷۰ میلیارد تومان جریان نقد را از گردونه معاملات خارج کردند.

در حالی که تنها ۳۲ درصد از نمادها در محدوده قرمز تابلوی معاملات حضور داشتند، بخشی از معامله‌گران بیش از ۴۲ میلیارد تومان منابع حقیقی را به صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط تزریق کردند.

در روز یک‌شنبه ۵۷ شرکت به ارزش ۲۵۷ میلیارد تومان درگیر صفوف طولانی فروش شدند، از سویی بیش از ۵۱۹ میلیارد تومان ارزش صفوف سنگین فروش بود که برای ۷۶ شرکت شکل گرفت.

در برنامه امروز بورسان، پیام الیاس کردی کارشناس ارشد بازار سرمایه به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل عملکرد بازارهای جهانی را تشریح کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • امین IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    خوشحالم که آقای طحانی شما رو میبینمت موفق باشید
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    درود بر جناب طحانی که همیشه حرف حق رو میزنن و در سمت درست تاریخ ایستادن