۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
نسخه هوش مصنوعی خود را بسازید

سازنده چت‌جی‌پی‌تی اعلام کرده که کاربران به زودی قادر خواهند بود نسخه ربات هوش مصنوعی اختصاصی خود را بسازند و آن را با اطلاعات اختصاصی خود آموزش دهند. 

فردای اقتصاد - سازنده چت‌جی‌پی‌تی اعلام کرده که کاربران به زودی قادر خواهند بود نسخه ربات هوش مصنوعی اختصاصی خود را بسازند و آن را با اطلاعات اختصاصی خود آموزش دهند. 
ایجاد یک دستیار AI سال‌هاست روی میز شرکت‌های تکنولوژی قرار دارد، اما اگر این دستیار هوشمند با بهره‌گیری از مدل زبانی GPT-4  به اندازه خود کاربر و حتی بیشتر از او هوشمند باشد و کاراتر عمل کند داستان چیز دیگری است.
شرکت OpenAI در نخستین کنفرانس برنامه‌نویسانش از این ویژگی جدید رونمایی کرد که هرکاربر بدون دانش کدنویسی بتواند یک دستیار یا کپی هوش مصنوعی با دانش اختصاصی ایجاد کند و از آن برای استفاده خصوصی استفاده کند  یا برای فروش روی فروشگاه OpenAI قرار دهد.

سم آلتمن بنیانگذار OpenAI در این رویداد نشان داد که چگونه در چند دقیقه می‌توان چنین دستیاری ساخت و آن را با دانش یک سرمایه‌گذار استارتاپی آموزش داد و به سرعت منتشر کرد.

نام این نسخه چت‌جی‌پی‌تی، GPTs  است و می‌تواند کارهای مختلفی را به آن یاد داد مانند آموزش ریاضی برای کودکان یا تولید یک گیم. 

مهمترین ویژگی GPTs  این است که به هیچ گونه دانش کدنویسی احتیاج ندارد و به راحتی از روی سایت چت‌جی‌پی‌تی قابل تولید است. البته فعلا این امکان برای برنامه‌نویسان با دسترسی به API این محصول میسر شده اما به تدریج در اختیار سایر کاربران هم قرار می‌گیرد.

شرکت OpenAI قرار است فروشگاه خود را طی یک ماه آینده راه‌اندازی کند که بر اساس آن کاربران می‌توانند با ساخت چنین ربات‌هایی درآمدزایی کنند و یا حتی اپلیکیشنی را روی فروشگاه‌های اپلیکیشن مانند اپ‌استور قرار دهند و از آن طریق درآمد کسب کنند.

نسخه پیشرفته تر GPT-4

شرکت OpenAI در این رویداد همچنین از نسخه پیشرفته‌تر چت‌جی‌پی‌تی به نام GPT-4 Turbo رونمایی کرد که نسخه سریع‌تر و با قابلیت بیشتری از این مدل زبانی است. 

نسخه هوش مصنوعی خود را بسازید
ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در کنار سم آلمتن بنیانگذار OpenAI

چت‌جی‌پی‌تی دقیقا یکسال قبل رونمایی شد و به گفته مدیران این شرکت هم اکنون هر هفته ۱۰۰ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند.همچنین ۹۰ درصد از ۵۰۰ شرکت برتر فورچون از ابزارهای پلتفرم OpenAI استفاده می‌کنند.

با این حال رقبای این شرکت هم بیکار ننشسته‌اند. تازه‌ترین آن‌ها ایلان ماسک است که اخیرا با رونمایی از شرکت هوش مصنوعی xAI از چت‌بات هوش‌مصنوعی Grok به این رقابت وارد شده است. شرکتهایی چون اپل، گوگل، آمازون و متا(فیس‌بوک) نیز در رقابت نزدیکی در این زمینه قرار دارند. 

سم‌آلتمن بنیانگذار OpenAI در این رویداد همچنین با ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت روی صحنه قرار گرفت تا نشان دهد این شرکت از پشتیبانی و حمایت غول تکنولوژی مایکروسافت نیز برخوردار است.

آلتمن بعد از این رویداد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به آن‌ها گفت: شاید احمقانه به نظر بیاید اما چیزی که من امروز روی صحنه ساختم ( چت‌بات با دانش سرمایه‌گذاری استارتاپی) چیزی بود که یک دهه منتظر ساختش بودم. 

یکی از ویژگی‌های جدید نسخه توربو چت‌جی‌پی‌تی این است که می‌تواند پرامت‌هایی( دستورات متنی) به اندازه یک کتاب را دریافت کند و این یعنی می‌توان کارهای پیچیده‌تر از چت‌جی‌پی‌تی درخواست و دریافت کرد. نسخه GPT-4  تا پیش از این محدودیتی به اندازه ۵۰ صفحه متن داشت.

رویداد OpenAI در منطقه‌ای در سانفرانسیسکو برگزار شد که Hayes Valley نام دارد و به آن دره مغزها می‌گویند و به دلیل وجود استارتاپ‌های هوش مصنوعی بسیار معروف  است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار