۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
ماجرای توزیع ضایعات مرغ در اغذیه فروشی‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از شناسایی فردی که ضایعات مرغ تاریخ گذشته و فاسد را جمع‌آوری و در منزل مسکونی اقدام به چرخ کردن و توزیع در سطح اغذیه فروشی‌ها می‌کرد خبر داد.

ایسنا: برات‌الله زیدآبادی به کشف و معدوم‌سازی ۷۰ کیلوگرم ضایعات مرغ (پوست مرغ)، جگر و سنگدان تاریخ منقضی و فاسد اشاره کرد و افزود: پیرو گزارش‌های واصله در خصوص شخصی که ضایعات مرغ (پوست مرغ)، جگر و سنگدان‌های تاریخ گذشته و فاسد را جمع‌آوری و در منزل مسکونی اقدام به چرخ کردن و توزیع در سطح اغذیه فروشی‌ها (ساندویچی‌ها) می‌کرد، اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی به محل اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: طی رصد صورت گرفته ۷۰ کیلوگرم ضایعات مرغ، جگر و سنگدان فاسد و تاریخ منقضی کشف و معدوم‌سازی و پرونده فرد متخلف برای برخورد قضایی به دادستانی ارجاع شد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار بیان کرد: نظارت بر سلامت فراورده‌های خام دامی و صحت عرضه آن به بازار مصرف از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است که به دلیل ارتباط با سلامت مردم این مهم به صورت مستمر در حال پیگیری و اجراست.

وی اظهار کرد: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶۵۵۱ مورد نظارت بهداشتی از واحدهای تولید، توزیع و نگهداری فراورده‌های خام دامی انجام شده است که تعداد ۵۱ پرونده برای اقدام به مراجع قضایی ارسال شده و مقدار ۱۴۸ تن فراورده‌های خام دامی معدوم‌سازی شده است.

زیدآبادی در ادامه بیان کرد: کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی بازدیدهای نظارتی بهداشتی را به صورت مستمر انجام می‌دهند و برای انجام این امر مهم از شهروندان انتظار داریم با ارسال گزارش تخلفات بهداشتی مشاهده شده با شبکه دامپزشکی همکاری کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها