۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
منطقه آزاد انزلی مرکز ثقل تعاملات بین‌المللی می‌شود؟

منطقه آزاد انزلی به دلایلی مانند بهره‌مندی از دو مجتمع بندری، وجود مزایا و معافیت‌های قانونی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی، نقش فعال در توسعه روابط ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و... از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مرکز ثقل تعاملات بین‌المللی برخوردار است. 

فردای اقتصاد: منطقه آزاد انزلی به دلایلی مانند بهره‌مندی از دو مجتمع بندری، وجود مزایا و معافیت‌های قانونی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی، امکانات و زیرساخت‌های مناسب و رو به گسترش همچون اتصال به خط ریل سراسری، سابقه تاریخی روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر، نقش فعال در توسعه روابط ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جایگاه متمایز در کریدورهای بین‌المللی از جمله کریدور شمال-جنوب و مسیر فرعی ایده یک جاده یک کمربند یعنی چین-قزاقستان-ایران؛ از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مرکز ثقل تعاملات بین‌المللی برخوردار است. 

حضور نمایندگان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس ۲۰۲۳، فرصتی به منظور اجرای راهبرد هم‌افزایی و همکاری در زمینه جذب و حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری با همراهی مجموعه نهادهای تخصصی دولتی و بخش خصوصی استان گیلان بود و در این میان با حضور حجت‌اله عبدالملکی از «نرم‌افزار کیمیا» رونمایی شد. وی از حضور مشترک سازمان منطقه آزاد انزلی با مجموعه‌های مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری استان گیلان استقبال کرد و این مهم را نویدبخش هم‌افزایی در مسیر تسهیل و تسریع در فرآیندهای خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران عنوان و اظهار کرد: طراحی و ساخت نرم‌افزار بسته‌های سرمایه‌گذاری اقدام بسیار ارزشمندی است که امید می‌رود با برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی و حضور در رویدادهای مختلف زمینه جذب بیش از پیش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تازه‌ترین مطالب کیش اینوکس

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار