برنامه کامل بورسان ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲

شوک بانکی به بورس

با حضور حمیدرضا پورسلیمی دانش آموخته اقتصاد و علی میرزاخانی سردبیر فردای اقتصاد
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
شوک بانکی به بورس

شاخص کل بورس امروز کاهشی بود. از نکات حائز اهمیت معاملات امروز می‌توان به جریمه ۲۶.۲ هزار میلیارد تومانی ۱۶ بانک اشاره کرد.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با ۰.۳۵ درصد افت تا محدوده ۲ میلیون و ۳۸ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. در روزی که ۶۱ درصد از نمادهای معاملاتی در محدوده قرمز تابلو حضور داشتند معیار هم وزن به لحاظ درصدی هیچ تغییری نسبت به روز گذشته کاری نداشت.

در روز جاری ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم ۳ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومانی را به ثبت رساند و ۱۰۸ میلیارد تومان جریان نقد حقیقی از گردونه معاملات خارج شد.

صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط در داد و ستدهای آخرین روز کاری هفته با ورود ۵۷۷ میلیارد تومانی سرمایه سرمایه‌گذاران خرد همراه شد.

در این میان صندوق‌های سهامی نزدیک به ۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی از دست دادند.

در روز چهارشنبه ۳۹ شرکت به ارزش ۴۶۴ میلیارد تومان درگیر صفوف سنگین فروش شدند، در مقابل ۳۳۵ میلیارد تومان ارزش صفوف طولانی خریدی بود که برای ۶۰ شرکت تشکیل شد.

از نکات حائز اهمیت معاملات امروز می‌توان به جریمه ۲۶.۲ هزار میلیارد تومانی ۱۶ بانک اشاره کرد.

در برنامه امروز بورسان، حمیدرضا پورسلیمی دانش آموخته اقتصاد به آخرین وضعیت اقتصاد چین را بررسی کرد. در ادامه علی میرزاخانی سردبیر فردای اقتصاد گزارشی از رویداد کیش اینوکس ارائه کرد.

در ادامه برنامه نیز قاسم آزاد، مدیر سبد شرکت سبدگردان آگاه از مزایای صندوق بخشی خودرو سخن گفت و به سوالاتی پاسخ داد. یک صندوق بخشی جدید این بار در صنعت خودرو در راه است تا «اتوآگاه» نیز به شمار صندوق‌های بخشی، اضافه شود. «اتوآگاه» دومین صندوق بخشی خودرو خواهد بود. اما تفاوت صندوق‌های بخشی خودرویی با سایر صندوق‌ها چیست؟ صندوق‌های بخشی خودرویی چه مزایایی برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه دارند؟ سرمایه‌گذاری در این صندوق به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سیاوش شاهتوتیان اصل IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    درود... دیگه هرچیزی ممکنه بورس رو منفی کنه حتی آلودگی هوای تهران و شهرستان ها. بد جوری اعتماد مردم رو سلب کردین.
  • محمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    لطفا فیلم نشست های نمایشگاه کیش رو در سایت قرار بدهید. با تشکر