۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
زیر و بم گروه آروماتیک

به گفته ذبیحی، پتروشیمی اصفهان با مسئله تقسیم سود همراه بوده و پتروشیمی بوعلی در صورتی که واحد پارازایلین خود را به خوبی مدیریت کند می‌تواند در کنار بوعلی به عنوان گزینه مطلوب سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، کشور دارای ۴ شرکت آروماتیکی است. پتروشیمی نوری به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد آروماتیک در جهان محسوب می‌شود. پتروشیمی بوعلی، بندر امام و اصفهان در ادامه این فهرست قرار می‌گیرند.

رویا ذبیحی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: احتمالا پتروشیمی بندر امام تا یک سال آینده در بازار سهام عرضه خواهد شد. سایر پتروشیمی‌ها در بازار سهام در حال معامله هستند.

وی ادامه داد: بنزن سبک‌ترین آروماتیک بوده که برای تولید مواد شوینده، حشره‌کش و رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بجز آروماتیک‌ها، پتروشیمی تبریز هم بنزن تولید می‌کند و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پتروشیمی پارس است.

تولوئن از دیگر ترکیبات آروماتیک بوده که تولیدکننده آن پتروشیمی اصفهان و تبریز است. بیشترین منبع تولید تولوئن در جهان، ریفرمت است.

ذبیحی تصریح کرد: پتروشیمی بوعلی زمانی دچار آتش‌سوزی شد، پتروشیمی تندگویان مجبور شد پارازایلین را از پتروشیمی نوری تامین کند. دراین بخش هزینه حمل ایجاد شد.  

در صورتی که موضوع اورهال پتروشیمی نوری را در نظر نگیریم در سال جاری روند مطلوبی خواهد داشت.

پتروشیمی اصفهان با مسئله تقسیم سود همراه بوده و پتروشیمی بوعلی در صورتی که واحد پارازایلین خود را به خوبی مدیریت کند می‌تواند در کنار بوعلی به عنوان گزینه مطلوب سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

در برنامه امروز بورسان، علی سجادی مدیرعامل مشاورسرمایه گذاری امین نیکان آفاق به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه هم رویا ذبیحی کارشناس بازار سرمایه عملکرد صنعت پتروشیمی - آروماتیک را بررسی کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار