۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
سرنوشت جنگ غزه

چه سرنوشتی در انتظار جنگ غزه است؟ حماس و اسرائیل در این جنگ چه از دست می‌دهند؟ و چه به دست می‌آورند؟ کشورهای عربی در این میدان چگونه نقش‌آفرینی می‌کنند؟ این جنگ چه اثری بر ایران خواهد گذاشت؟

فردای اقتصاد: بیش از یک ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد، حالا گرچه توافق آتش‌بس موقت میان دو طرف برقرار شده ولی شواهد حاکی از آن است که جنگ می‌تواند ادامه‌دار باشد. اسرائیل همچنان می‌گوید عزم دارد حماس را نابود کند، با همین هدف هم از آسمان و زمین به غزه یورش می‌برد.
عزم نابودی حماس، چشم‌انداز جنگ را مبهم‌تر کرده است. چرا که این جنگ می‌تواند هفته‌ها و حتی ماه‌ها طول بکشد.
️این روزها همچنین قدرت‌های بزرگ جهانی از ضرورت تن دادن دو طرف به راهکار دو دولتی سخن می‌گویند. اما چقدر تحقق این راهکار در شرایط حاضر امکان پذیراست؟
کشورهای عربی و سایر بازیگران منطقه چگونه با راهکار دو دولتی روبه رو خواهند شد؟ آیا راه حل جایگزینی برای پایان دادن به مسئله فلسطین و اسرائیل وجود دارد؟


در این زمینه میزگردی با حضور فریدون مجلسی، دیپلمات پیشکسوت، عبدالامیر نبوی، تحلیلگر روابط بین‌الملل و عبدالرضا فرجی‌راد تحلیلگر دیپلماسی برگزار کردیم.

نسخه صوتی این میزگرد را اینجا بشنوید:

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • علی اصغر سلیمانی US ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    سلام تا آمریکا و کشورهای غربی از اسرائیل حمایت کمک مالی و تسلیحاتی کنند هیچوقت کشور فلسطینی یا دو دولت در کنار هم انجام نخواهد شد مگر اینکه کشورهای اسلامی و عربی به اسرائیل فشار آورده و حتی تهدید به قطع رابطه انجام دهند اسرائیل مجبور خواهد شد آتش بس و از بمباران دست می کشد وگر نه ادامه خواهدداد
  • سجاد ملافرج زاده IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    سه دیدگاه که مکمل هم بودند و صریح و واضح بیان شد
  • محسن IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    با درود، خیلی سپاسگزارم از تهیه کنندگان این برنامه مفید و روشنگرانه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار