۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
برکناری آخرین متهم پرونده ویلموتس

رئیس هیئت فوتبال خوزستان که آخرین متهم باقیمانده از پرونده قرارداد ویلموتس در ساختار مجمع و فدراسیون فوتبال بود، برکنار شد.

دوره ریاست چهار ساله عبدالکاظم طالقانی در خردادماه سال جاری به پایان رسیده بود اما وی تمایلی به برگزاری انتخابات هیئت فوتبال خوزستان و ترک این سمت نداشت تا اینکه سرانجام عبدالعظیم آل‌کثیر از داوران سابق و سرپرست کمیته داوران هیئت فوتبال خوزستان به عنوان سرپرست جدید این هیئت و جانشین رئیس غیرقانونی این هیئت انتخاب شد.

بعد از عزل بهاروند سرپرست سازمان لیگ، با برکناری طالقانی آخرین متهم باقیمانده از پرونده ویلموتس هم از هیئت رئیسه سابق در مجمع فدراسیون فوتبال نیز رفت تا هیچ کدام از هشت متهم این پرونده در ساختار فعلی فدراسیون و حتی مجمع فوتبال باقی نمانند.

باید دید با کنار رفتن تمامی متهمان پرونده ویلموتس از فدراسیون فوتبال زمینه رسیدگی به این پرونده و بررسی نقش متهمان که همواره از حامیان اصلی عاملان این فاجعه بودند فراهم خواهد شد؟

حکم پرونده مارک ویلموتس چیست؟

حکم نهایی پرونده مارک ویلموتس از سوی دادگاه داوری ورزش (CAS) اعلام شد و فدراسیون فوتبال با نصف شدن رای اولیه، به سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو محکوم شد. به این مبلغ به ازای هر سال تاخیر پنج درصد سود اضافه خواهد شد.

کمیته تعیین وضعیت فدراسیون جهانی فوتبال سال ۹۹ این فدراسیون را ۶.۲ میلیون یورو محکوم کرده بود.
روزبه وثوق احمدی، وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس، گفت: چند ساعت قبل حکم پرونده ویلموتس در دیوان داوری ورزش به من ابلاغ شد. در حکمی که این دیوان صادر کرده، حکم فیفا شکسته شده و ایراداتی که در پرونده توسط وکلای فدراسیون فوتبال که من یکی از آنها بودم، مورد پذیرش قرار گرفت.

وی ادامه داد: عدد باقی مانده برای پرداخت به ویلموتس سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو است.

منبع: تسنیم-ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها