۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
جریمه بانک‌ها حق مردم است + جزئیات

وزیر راه و شهرسازی گفت: جریمه بانک‌ها حق مردم است و با رئیس سازمان امور مالیاتی صحبت کرده‌ام و ایشان در وصول این جرایم مصمم است و باید در جرایم بانک‌ها هم عدالت رعایت شود

ایلنا، مهرداد بذرپاش درباره موضوع داوری سازمان امور مالیاتی نسبت به ۶٣ هزار میلیارد تومان جریمه بانک‌های که ‌وام مسکن ندادند و اعتراض بانک‌ها به عدم دسترسی به سامانه وزارت راه و شهرسازی براس معرفی متقاضیان اظهارکرد: تا کنون جریمه مالیاتی به صندوق ملی مسکن واریز نشده‌ است اما طبق قانون ٢٠ درصد تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند اما برخی از بانک‌ها استنکاف کردند و طبق قانون باید جریمه آن به صندوق ملی مسکن واریز شود. اسامی بانک‌ها به سازمان امور مالیاتی اعلام شده و این سازمان در کمیته‌های مختلف موضوع پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: طبیعی است که بانک‌ها نسبت به این جریمه و احکام سازمان امور مالیاتی اعتراض کنند و بهانه خوبی برای بانک‌ها ایجاد شده مبنی بر اینکه سامانه وزارت راه و شهرسازی خراب بود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مذاکرات و جلسات مستمر با بانک مرکزی در حال برگزاری است و یک نماینده از سوی رئیس بانک مرکزی و یک نماینده از طرف بنده با هم در تعامل هستند و ممکن است به سامانه وزارت راه و شهرسازی هم ایراداتی وارد باشد و نمی‌خواهیم وزارتخانه را از تمام مشکلات مبرا بدانیم اما ارتباط دادن اهمال در پرداخت وام به سامانه وزارت راه و شهرسازی و به هوای بارانی و هوای برفی قبلاً منسوخ شده و از بین رفته‌اند.

بذرپاش ادامه داد: این جریمه بانک‌ها حق مردم است و با رئیس سازمان امور مالیاتی صحبت کرده‌ام و ایشان در وصول این جرایم مصمم است و باید در جرایم بانک‌ها هم عدالت رعایت شود و چیز اضافه‌ای نمی‌خواهیم اما توقع ما از بانک‌ها بیش از این است و البته این یک تصمیم شخصی نیست بلکه قانون است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های مسکن در شهر جدید پردیس اظهارکرد: احداث شهر جدید اندیشه از دهه ۷۰ شروع شد و یکی از شهرهای جدید با کیفیتی است که در حال توسعه است. در این سال‌ها حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در این شهر احداث و جمعیت مناسبی در این شهرها ساکن شده است.

بذرپاش ادامه داد: در جریان بازدید امروز از ۹۸۰ واحد پروژه مشارکتی که با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید، بخش خصوصی علمیات ساخت آن آغاز شده بود به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها