۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
یک ایرانی با 30 سال سابقه در سیلیکون‌ولی

ایرانی‌های موفق در جای‌جای جهان حضور دارند. جملات معروف آنان می‌تواند چون چراغ راهی برای کارآفرینان باشد.

فردای اقتصاد: امید کردستانی عضو هیات مدیره توییتر است. او که متولد تهران است، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ رئیس اجرایی هیات مدیره توئیتر بود. کردستانی پیش از آن نایب رئیس ارشد و مدیر ارشد کسب‌وکار گوگل و مدیر وودافون بوده‌است.

کردستانی یازدهمین کارمند و نخستین مدیر کسب‌وکاری بود که گوگل استخدام کرد. او در گوگل به مؤسس کسب‌وکار در این شرکت مشهور بود و بانی سرویس پول‌ساز ادوردز آن بوده‌است. او در سال ۲۰۰۶ خرید یوتیوب توسط گوگل را مدیریت کرد.

مجله تایم در سال ۲۰۰۶ امید کردستانی را در فهرست صد نفری که به دنیای ما شکل دیگری بخشیده‌اند، قرار داد. به‌علاوه او در جشنواره ایرانیان آمریکا در سال ۲۰۰۷ به عنوان «ایرانی سال» برگزیده شد.

کردستانی بر هیات مدیره نظارت می‌کرد و هر روزه در این مقام درگیر امور این شرکت بود تا این که در سال ۲۰۲۰، پتریک پیچت به عنوان رئیس هیات مدیره جایگزین او شد ولی کردستانی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره 11 نفره این شرکت باقی مانده است.

در سال ۲۰۲۱، کردستانی به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت انتشاراتی آموزشی پیرسون تعیین شد. او بخش اعظم ثروتش را در عرضه اولیه سهام گوگل به دست آورد.

تحصیلات:

او مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ایالتی سن خوزه گرفت. وی همچنین در سال ۱۹۹۱ مدرک ام‌بی‌ای خود را از دانشگاه استنفورد گرفت.

او جمله معروفی دارد که کلید موفقیت‌هایش محسوب می‌شود:

«در زندگی، شما تصمیمات کوچک را با مغزتان می‌گیرید و تصمیمات بزرگ را با قلبتان.»

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار