۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
دعوت از ایران برای سرمایه گذاری در افغانستان

رئیس اتاق صنایع و معادن ولایت بلخ گفت: تلاش دولت افغانستان این است که در بخش‌های مختلف با ایران همکاری کند که پیامد این اتفاق می‌تواند منجر به بهبود اقدامات فعالان و بازرگان شود.

فردای اقتصاد: حاجی محمد یاسین اکبری، رئیس اتاق صنایع و معادن ولایت بلخ در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو ۱۴۰۲ با حضور در غرفه فردای اقتصاد عنوان کرد: صنعت‌کاران در نمایشگاه ایران متافو ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته بهتر ظاهر شده‌اند. انتظار می‌رود در حوزه تولید و صادرات همکاری مطلوبی بین ایران و افغانستان صورت بگیرد. با هماهنگی دولت‌ها و بازرگانان هر دو کشور می‌توان در زمینه‌هایی نظیر مواد خام و معدن همکاری صورت بگیرد. این دست از اقدامات طبعا منجر به رهایی از قیمت‌های گزاف سایر کشورها خواهد شد.
افغانستان ۴۰ سال در آتش جنگ سوخت، اکنون با ایجاد امنیت به دنبال افزایش استخراج از معادن و بهبود تولید گام برمی‌دارد. حال تلاش دولت افغانستان این است که در بخش‌های مختلف با ایران همکاری کند که پیامد این اتفاق می‌تواند منجر به بهبود اقدامات فعالان و بازرگان شود. اکنون افغانستان برق کافی ندارد و از سایر کشورها در حال خرید بوده، در عین حال در راستای خودکفایی نیز قدم بر می‌دارد. از ایران دعوت می‌شود که در راستای سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی همچون تولید، ساختمان و... در افغانستان اقدامات لازم را انجام دهد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار