۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
خوش‌بینی شاخص ترس و طمع

به گفته شیبانی، داده‌های PMI بخش کارخانه‌ای و غیر کارخانه‌ای چین در هفته گذشته به ارقامی بالاتر از ۵۰ رسید کماکان میرایی در این داده‌ها قابل مشاهده بوده و خوشبینی افراطی به سمت اقتصاد چین در حرکت نیست.

فردای اقتصاد: این کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل معتقد است، در بازارهای جهانی یکپارچگی که بتواند کلیت کامادیتی‌ها را حرکت دهد، مشاهده نمی‌شود.

حسین شیبانی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: داده‌های PMI بخش کارخانه‌ای و غیر کارخانه‌ای چین در هفته گذشته به ارقامی بالاتر از ۵۰ رسید کماکان میرایی در این داده‌ها قابل مشاهده بوده و خوشبینی افراطی به سمت اقتصاد چین در حرکت نیست.

وی ادامه داد: GDP فصل سوم آمریکا به رقم ۵.۲ درصد رسید و یک خوشبینی را به بازار منتقل کرد. باید توجه داشت که GDP متغیر پیش‌نگر نیست. اکنون برآوردها از نرخ‌های رشد اقتصادی فصل چهارم حائز اهیمت است. بر این اساس همزمان با انتشار گزارشGDP آمریکا، دلار قدرت چندانی از این مهم نگرفت.

به باور این کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل، انتظاراتی وجود دارد مبنی بر این که در فصل چهارم، نرخ‌های رشد اقتصادی از دست برود، به عبارتی اثرات سیاست‌های انقباضی دیده شود. اکنون شاخص ترس و طمع در خوش‌بینی قرار گرفته است.

در برنامه امروز بورسان، رضا محمدی معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی به تشریح استراتژی صندوق توسعه ملی در سرمایه‌گذاری‌ها پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل  وضعیت بازارهای جهانی را بررسی کرد. در پایان هم بهزاد بهمن‌نژاد قائم مقام سردبیر فردای اقتصاد  نکات حائز اهمیتی را در خصوص برنامه جدید فردای اقتصاد؛ «همراه سرمایه‌گذار» بیان کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار