۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کانادا یک مقام پیشین ایرانی را اخراج می‌کند

 سیدسلمان سامانی که کانادا قصد اخراج او را دارد، در اواخر تیر ماه ۱۳۹۵ (دولت اول حسن روحانی) با حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور به عنوان سخنگویی وزارت کشور منصوب شد. او از اصولگرایان نزدیک به علی لاریجانی است و مدتی نیز در دفتر او مشغول به کار بوده است.

عصر ایران: یک روزنامه کانادایی گزارش داده است که دولت کانادا پرونده اخراج یک مقام ارشد دولت ایران را که در تورنتو زندگی می‌کند، به جریان انداخته است.

 روزنامه کانادایی تورنتو استار نوشت: سلمان سامانی، ۴۲ ساله، دندانپزشک و معاون پیشین، رحمان فضلی، وزیر کشور دولت اول حسن روحانی، براساس تحریم‌هایی که یک سال پیش علیه مقام‌های این کشور اعمال شد با اخراج روبه‌روست.

بنا به این گزارش، سازمان خدمات مرزی کانادا از هیات مهاجرت و پناهندگی خواسته تا جلسه‌ای را برای بررسی پرونده سلمان سامانی تشکیل دهد.

سیدسلمان سامانی در اواخر تیر ماه ۱۳۹۵ (دولت اول حسن روحانی) با حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور به عنوان سخنگویی وزارت کشور منصوب شد.

او جایگزین حسینعلی امیری شد که در آن زمان معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری شده بود.

سامانی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دندانپزشکی است و در ابتدای دولت یازدهم از سوی رحمانی‌فضلی به‌عنوان رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور منصوب شد. او از اصولگرایان نزدیک به علی لاریجانی است و مدتی نیز در دفتر او مشغول به کار بوده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها