۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
از سیلیکون ولی تا موسسه اعتباری نور؛ تکلیف بانک‌‎های ناتراز چیست؟

اخیرا موسسه اعتباری نور در بانک ملی ایران ادغام شد. به همین بهانه کامران ندری، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با فردای اقتصاد با اشاره به ورشکستگی بانک سیلیکون ولی معتقد است که حتی با وجود تکامل دانش بانکداری، بانک‌های ناتراز در کشورهای توسعه یافته بدون تبعات بزرگ اجتماعی ممکن است دچار ورشکستگی شوند. 

فردای اقتصاد: اخیرا موسسه اعتباری نور در بانک ملی ایران ادغام شد. به همین بهانه کامران ندری، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با فردای اقتصاد با اشاره به ورشکستگی بانک سیلیکون ولی معتقد است که حتی با وجود تکامل دانش بانکداری، بانک‌های ناتراز در کشورهای توسعه یافته بدون تبعات بزرگ اجتماعی ممکن است دچار ورشکستگی شوند. 

این درحالی است که سیاستگذاران پولی و بانکی در ایران به این دانش مجهز نیستند. به همین دلیل آسیب بانک‌های ناتراز و همچنین عدم توانایی سیاستگذار پولی در حل این مشکل و اعلام ورشکستگی یک بانک سبب می‌شود بانک مرکزی با خلق پول پرقدرت به بانک‌های ناتراز کمک کند. 

به همین دلیل است که در ریشه‌یابی تورم مزمن ایران، در کنار کسری بودجه به ناترازی بانک‌ها اشاره می‌کنند. کامران ندری همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه اعلام ورشکستگی یک بانک آخرین مرحله‌ای است که مقام ناظر به سراغ آن می‌رود، بصورت تفصیلی درباره راه‌حل‌های گزیر پیش از ورشکستگی یک موسسه مالی در سایر کشورهای جهان توضیح می‌دهد.


 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار