۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
انتشار اوراق؛ آینده فروشی یا شفافیت استقراض؟

از سال ۹۷ و پس از خروج آمریکا از برجام، انتشار اوراق مالی دولتی در دستور کار دولت قرار گرفت و این اقدام توانست بخش مهمی از کسری بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ را جبران کند.

فردای اقتصاد: خالص انتشار اوراق بدهی (میزان انتشار اوراق منهای بازپرداخت قبلی‌ها) در سال ۱۳۹۹ در بالاترین سطح و کمی بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان و بیش از ۲۵درصد منابع مصوب بودجه عمومی بوده است.

این درحالی است که بر اساس پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس، خالص انتشار اوراق بدهی در لایحه بودجه ۱۴۰۳، به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان و حدود ۱ درصد منابع مصوب بودجه عمومی خواهد رسید.

نکته قابل توجه این است که علی‌رغم افزایش اسمی میزان اوراق منتشره، در مقایسه با منابع بودجه عمومی انتشار اوراق از سال ۱۳۹۹ روند کاهشی داشته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    با تشکر و سپاس فراوان از تمامی فعالان فردای اقتصاد بابت مطالب پربار و علمی و سپاس از سرکار خانم حسینی با اجرا و کلام عالی که مطلب را ساده و عامه فهم اجرا کردند ، سلامت باشید و پایدار
  • حامد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    از تعاریف علمی پول که بگذریم ، پول موجودیتی ست که در این روزگار بدون‌ آن‌ تقریبا هیچ کاری انجام نمی شود و پول های غیر رسمی تقریبا کاربرد پول اصلی را دارند مانند انواع سفته ، برات ، چک ، کارت اعتباری و اوراق قرضه و.... به عبارتی بدون پول‌ هیچکس پایدار نمی ماند و این هیچکس میتواند هر نامی داشته باشد

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار