۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
یخبندان در ۱۷ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۱۷ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود که شامل اراک، ارومیه، اصفهان، اردبیل، بیرجند، بجنورد، تبریز، زنجان، خرم‌آباد، شهرکرد، سنندج، قزوین، شیراز، کرج، یاسوج، همدان و کرمانشاه خواهد بود.

فارس:درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی روز آینده ۲۳ آذر بارندگی‌ها در شمال غرب و غرب کشور که امروز شاهد بودیم، به‌تدریج کاهش می‌یابد، همچنین در این مناطق و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، اما در سایر مناطق کشور ابرناکی و بارش باران خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه فردا در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید داریم، گفت: روز جمعه ۲۴ آذر در شرق سواحل خزر، شمال شرق، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و این سامانه تا اواخر وقت روز جمعه از شرق کشور خارج می‌شود.

* آلودگی هوا در کلان‌شهرها از ۲۶ آذر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه ۲۵ آذر جوی پایدار و آرام همراه با افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور داریم و در نیمه شرقی کشور هوای سرد همراه با وزش باد فعال است، پس از آن روز یکشنبه در کل کشور جوی آرام و پایدار داریم که در کلان‌شهرها نظیر اصفهان، اراک، کرج و تهران موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

* یخبندان در ۱۷ استان

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۴ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۱۷ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود که شامل اراک، ارومیه، اصفهان، اردبیل، بیرجند، بجنورد، تبریز، زنجان، خرم‌آباد، شهرکرد، سنندج، قزوین، شیراز، کرج، یاسوج، همدان و کرمانشاه خواهد بود.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی بابت‌ کولاک برف و طغیان رودخانه‌ها در ۵ استان

ضیائیان گفت: روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ در شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان، بارش باران، در مناطق گرمسیر رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف، کولاک برف، رخداد مه و احتمال بهمن پیش‌بینی می‌شود.

‌وی افزود: در این راستا اختلال در تردد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال وقوع بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: توصیه می‌شود پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف، در دستور کار باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها