۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری عرب‌ها در این شهر شمال ایران + پرواز هفتگی اختصاصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری یکی از سرمایه‌گذاران عربی در رامسر با عنوان دهکده سلامت، گفت: با این طرح به‌صورت اختصاصی ۵ پرواز در هفته از کشورهای عربی به فرودگاه رامسر اتفاق خواهد افتاد.

ایسنا: حسن خیریانپور روز جمعه ۲۴ آذرماه در نخستین همایش توسعه غرب مازندران که در موسسه عالی آیندگان تنکابن برگزار شد، با بیان اینکه استان مازندران میزان قابل توجهی از تنوع ظرفیت‌ها برخوردار است که در کمتر استانی وجود دارد، اظهار کرد: در کنار آن چالش‌هایی نیز وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر نیازمند رشد اقتصادی هستیم با دو اقدام توسعه سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری میسر است، افزود: رشد سرمایه‌گذاری در دستور کار استان است و سال گذشته با همکاری فرمانداران سه شهرستان همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این همایش ۱۰۲ مورد فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش گردشگری، صنایع دستی، صنعت و معدن، کشاورزی و امور زیربنایی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورو احصاء شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در غرب مازندران به عنوان یکی از محورهای توسعه یاد کرد و گفت: اگر به دنبال رشد هشت درصدی اقتصادی هستیم ناگزیر به توسعه سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

خیریانپور بر جلب و جذب سرمایه‌گذاران و رفع موانع سرمایه‌گذاری در منطقه تاکید کرد و یادآور شد: گل و گیاه منطقه غرب مازندران یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است که می‌توان از آن برای صادرات به کشور عمان و سایر کشورهای عرب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گل و گیاه بخشی از توسعه کشت گلخانه‌ای است، ادامه داد: باید روی سبزیجات و سیفی‌جات هم تاکید شود.

این مسئول باتاکید بر اینکه تولید گلخانه‌ای صرفه جویی در مصرف آب، سموم و کود و ارتقای بهره‌وری را به‌همراه دارد، یادآور شد: تولید گل و گیاه یکی ‌از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در غرب مازندران خصوصا سه شهرستان رامسر، تنکابن و عباس آباد است.

خیریانپور خاطر نشان کرد: غرب مازندران ظرفیت‌های زیادی در تولید مرکبات، کیوی، صنایع دستی، ماهی، برنج، گیاهان دارویی خصوصا گل گاوزبان در جنت رودبار دارد.

وی گفت: اگر نیازمند رشد اقتصادی هستیم نیازمند ارتقاء بهره‌وری نیز هستیم که تنها با یافته‌های علمی، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه دانش‌بنیان‌ها و مراکز رشد میسر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه ارتقاء بهره‌وری باید از مسیر دانشگاه اتفاق بیفتد، افزود: موسسه عالی آیندگان اقدامات خوبی را در این راستا انجام داد.

خیریانپور تاکید کرد: استفاده از مراکز تحقیقاتی یکی از راهکارهای مناسب است که در این راستا مرکز تحقیقاتی مرکبات کشور در رامسر یکی از ظرفیت‌های بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش بهره‌وری ناگزیر به توسعه صنایع تبدیلی، برندسازی و بسته‌بندی‌های مناسب است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکبات و کیوی، برنج، گیاهان دارویی، شیلاتی از محصولات این سه شهرستان است باید به سمت برند سازی، بسته‌بندی و صنایع تبدیلی برویم.

وی بر غافل نشدن از تجارت خارجی تاکید کرد و گفت: فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی در اولویت‌های مدیریت عالی استان است.

معاون اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به تقاضای سایر کشورها از کیوی و مرکبات غرب استان، بیان کرد: در کنار آن نیروی انسانی بالنده و توانمند غرب مازندران، صنایع دستی، گردشگری از ظرفیت‌های مهم غرب استان است که باید به نحو شایسته استفاده شود.

خیریانپور وجود دو فرودگاه فعال در غرب استان را از ظرفیت‌های مهم برشمرد و گفت: خوشبختانه درآینده نزدیک شاهد شروع عملیات اجرایی یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌های خارجی در رامسر خواهیم بود و یکی از سرمایه‌گذاران عرب ۵۰ میلیون دلار ( ۸۰۰ میلیارد تومان ) برای راه‌اندازی دهکده سلامت و تندرستی سرمایه‌گذاری خواهد کرد که با راه‌اندازی این طرح در غرب استان به صورت هفتگی ۵ پرواز کشورهای عربی به رامسر اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها