۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
توضیح جدید درباره تقسیم تهران شرقی و غربی

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تصمیم دولت برای تفکیک استان تهران به شرقی و غربی مبتنی‌ بر نظرات کارشناسی و اقتضائات منطقه‌ای خواهد بود، گفت: ایجاد استان نیازمند مصوبه مجلس است.

ایرنا: غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگویی درخصوص برخی انتقادات نسبت به تصمیم دولت مبنی بر تفکیک استان تهران به شرقی و غربی اظهارکرد: در هر حال این یک بحث کارشناسی جدی و تقاضایی است که انجام شده و به طور قطع تصمیم دولت مبتنی بر نظرات کارشناسی و اقتضائات منطقه‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بنا به نظر و گفته رئیس‌جمهوری این موضوع به بررسی نیاز دارد، تصریح کرد: اما اکنون دولت مصوبه‌ای در این زمینه ندارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در بیان اقتضائاتی که برای تفکیک تهران به استان‌های شرقی و غربی وجود دارد، تاکید کرد: از آنجا که بسیاری از امکانات در تهران است بسیاری از شهرها در نقاط شرقی و غربی استان تهران معتقدند که تا استقلال پیدا نکنند، امکانات بیمارستانی به خدماتی به این مناطق نخواهد رسید.

اسماعیلی یادآور شد: بر اساس دستور رئیس‌جمهوری، این اقدام کاملا باید در چارچوب فرآیندهای کارشناسی انجام شود، ضمن اینکه اگر در این زمینه به جمع‌بندی هم برسیم نظر دولت به تنهایی قابل اجرا نیست و ایجاد استان نیازمند مصوبه مجلس است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها