برنامه کامل بورسان ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲

رشد شارپ بورس متوقف شد؟

با حضور عباسعلی حقانی‌نسب رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف و مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
رشد شارپ بورس متوقف شد؟

در ۲۸ آذر ماه تعداد ۵۰ شرکت به ارزش ۴۸۳ میلیارد تومان در صفوف سنگین فروش جای گرفتند، ۳۸۸ میلیارد تومان هم ارزش صفوف طولانی خریدی بود که برای ۳۸ شرکت تشکیل شد.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز جاری با ۰.۱۹ درصد رشد توانست تا سطح ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار واحدی پیشروی کند. واگرایی شاخص کل هم وزن با نماگر اصلی بازار در افت ۰.۲۳ درصدی این معیار بورسی قابل مشاهده بود.

در روزی که ۶۳ درصد از نمادهای معاملاتی در محدوده قرمز تابلو حضور داشتند، ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) به رقم ۵ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان بازگشت. در این روز معاملاتی، سهامداران خرد نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان منابع مالی خود را از بازار خارج کردند.

در روز سه‌شنبه صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت و مختلط با ۱۵۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی مواجه شدند. در عین حال صندوق‌های سهامی رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان ورود پول را تجربه کردند.

در ۲۸ آذر ماه تعداد ۵۰ شرکت به ارزش ۴۸۳ میلیارد تومان در صفوف سنگین فروش جای گرفتند، ۳۸۸ میلیارد تومان هم ارزش صفوف طولانی خریدی بود که برای ۳۸ شرکت تشکیل شد.

در برنامه امروز بورسان، عباسعلی حقانی‌نسب رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات بورس کالا را مورد ارزیابی قرار داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    بسیار عجیبه که کارشناس محترم برنامه تمام قد از مالیات بر عایدی سرمایه دفاع میکنن.بزرگوار در اقتصادی که تورم بالای 50 درصدی داره که نمیشه باز از تورم هم مالیات گرفت!!!
  • 2m1400 IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    با سلام و سپاس از برنامه خوب بورسان. این نگاه کارشناس برنامه را زیبا دیدم. ممنونم از تحلیل های کارشناس محترم برنامه شما. سالم و تندرست