۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
افزایش سود فخوز با بهره برداری از مهمترین پروژه تا پایان سال

امین ابراهیمی، در جمع فعالان بازار سرمایه با مدیران فولاد خوزستان، در تشریح دستاوردها و چالش‌های این شرکت اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده به‌رغم تمامی محدودیت‌های ناشی از کمبود انرژی در نیمه نخست سال‌جاری جهش ۶۱درصدی در فروش، ۷۲ درصدی در سود ناخالص، ۹۲ درصد سود عملیاتی و ۴۲ درصد درآمد عملیاتی را تجربه کردیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهارکرد: اتفاقات مثبت و خوبی که در فولاد خوزستان روی داده، نتیجه نگاه مثبت و بلندمدت سهامدار عمده این شرکت بوده که برنامه تقسیم سودحداقلی را در دستور کار خود قرار داده و اجازه دادند تا بخش اعظم سود در توسعه سرمایه‌گذاری شود. این امر باعث رشد شتابان و افزایش اشتغال‌زایی فولاد خوزستان شده و پایه‌ای برای رشد مداوم سودآوری آن خواهد بود.

وی تاکید کرد: ظرفیت تولید گروه فولاد خوزستان تا سال ۱۴۱۰ به ۱۳.۶میلیون تن خواهد رسید و این شرکت دستیابی به سهم ۲۵درصدی از تولید فولاد کشور را هدف‌گذاری کرده است.

چالش جدید صنعت فولاد

وی همچنین در تشریح چالش‌های پیش روی صنعت فولاد و فولاد خوزستان گفت: یکی از چالش‌های اساسی صنعت فولاد، بخشنامه‌های خلق الساعه است که جدیدا از خلق‌الساعه به خلق‌الثانیه تبدیل شده است. از سویی مشوق‌های صادراتی تبدیل به تنبیه صادرات شده، ما درحال‌حاضر برای صادرات فولاد، ۴ درصد عوارض و مالیات می‌پردازیم در واقع پیش از شناسایی سود، به‌صورت علی‌الحساب مالیات عملکرد صادرات از شرکت‌ها اخذ می‌شود.

ابراهیمی همچنین میزان تولید از دست رفته شرکت به دلیل کمبود انرژی را ۹۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ و ۵۴۲ هزار تن در نیمه نخست۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: با قطعی برق ۱۱همت از میزان فروش این شرکت کاهش یافته است، اما با این حال با اخذ برخی سیاست‌ها موفق شدیم در فولاد خوزستان ظرفیت تولید را از ۳، ۸ میلیون تن به ۴میلیون تن برسانیم.

امکان رشد قیمت فولاد به دلیل همپوشانی تاریخی نرخ دلار و فولاد

ابراهیمی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط فروش و قیمت‌های فعلی فولاد در کشور طی ۵ سال گذشته قیمت شمش فولادی ۹۳۹ درصدافزایش یافته در حالی که میزان افزایش نرخ دلار در بازار آزاد ۱۱۵۲ درصد بوده است. این دو نرخ در ادوار طولانی مدت، همپوشانی داشته‌اند و ظرفیت افزایش نرخ شمش فولادی وجود دارد.

سال گذشته کنترل قیمت شمش فولادی و جاماندگی قیمت شمش از روند تورم کشور باعث از دست رفتن ۷.۲ هزار میلیارد تومان سودبالقوه فولاد خوزستان شد. گرچه سودآوری فولاد خوزستان در امسال، شرایط بسیار بهتری نسبت به سال گذشته داشته است.

برنامه‌های اساسی توسعه‌ای فولاد خوزستان

همچنین در بخش پایانی این گردهمایی پنلی با حضور معاونت‌های فروش، طرح وتوسعه، فناوری و مدیرعامل توسعه فراگیر برگزارشد که به ارائه اطلاعات وجزییات فعالیت در گروه فولاد خوزستان و همچنین تبادل نظر با فعالان بازار سرمایه سپری شد که از اهم موضوعاتی که در این پنل مطرح شد، تغییر جدی در موقعیت مکانی این کارخانه معظم صنعتی و احداث کارخانه ورق عریض با ظرفیت دو میلیون تن در سال بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار