۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
توافق جدید دولت و مجلس برای ساماندهی کارمندان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون بعد از رایزنی‌های انجام شده در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت مسئله آزمون مورد توافق مجلس و دولت قرار گرفت اما درخصوص جزییات آن هنوز تصمیم‌گیری نشده و قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس روی این مسئله یک پیشنهادی را با مشورت نمایندگان ارائه دهد.

ایلنا: سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص تصمیم‌گیری کمیسیون پیرامون مصوبه ساماندهی کارکنان دولت و اینکه به‌نظر می‌رسد کار بررسی و رفع ایراد در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: نظر کمیسیون درباره‌ طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی همان نظر قبلی‌ست و تغییری نکرده، البته دولت پیشنهاداتی برای اصلاح دارد که در جلسه قبل اعلام کرد. یکی از پیشنهادات این بود که آزمون باشد و خب ما هم آزمون را قبول داریم اما اینکه کیفیت کار به چه شکل باشد موضوعی است که باید روی آن بحث صورت گیرد.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته کمیسیون هم بعد از رایزنی‌های انجام شده مسئله آزمون مورد توافق مجلس و دولت قرار گرفت اما درخصوص جزییات آن هنوز تصمیم‌گیری نشده و قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس روی این مسئله یک پیشنهادی را با مشورت نمایندگان ارائه دهد و در جلسه دیگری درخصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

نمایند مردم اهواز افزود: مهم‌ترین دغدغه نمایندگان برای طراحی طرح ساماندهی کارکنان دولت، توجه به حقوق کارکنانی بود که طی ۱۵، ۲۰ و ۲۵ سال در قالب قراردادهای متنوع در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند؛ در نتیجه الان که بحث آزمون مطرح شده حقوق این عزیزان و اینکه برای این افراد چه شرایطی لحاظ شود یک مسئله مهم است که باید درخصوص آن بحث و توافق صورت گیرد.

وی ادامه داد: اینکه افرادی که در آزمون قبول می‌شوند چه وضعیتی دارند و از آن مهم‌تر اینکه افرادی که در آزمون موفق نمی‌شوند چه وضعیتی خواهند داشت؛ نقطه‌ی اصلی ابهام ما در موضوع است.

حسینی تصریح کرد: نظر مجلس این است که افراد موفق در آزمون یک سطح بالاتر از وضعیت فعلی بروند و افرادی که موفق نمی‌شوند ضمن اینکه فرصت دوباره به آنها داده شود، در یک سطح پایین‌تر به کار خود ادامه دهند.

وی درخصوص نظر غالب در مجلس تاکید کرد: همه‌ی اعضای کمیسیون و اکثریت نمایندگان صحن علنی درباره حذف شرکت‌های واسط نیروهای انسانی متفق القول هستند و معتقدند که این مسئله امری‌ست که باید صورت بگیرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها