۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
دهان‌کجی بانک‌های خصوصی به جهش تولید مسکن + جدول

بررسی عملکرد بانک‌ها و مؤسسات مالی در نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد طی ۲ سال اجرای قانون حدود ۲۴درصد از تعهدات پرداخت تسهیلات انجام شده است.

تسنیم: مطابق قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها و مؤسسات عامل در نهضت ملی مسکن بایستی سالانه تسهیلات تکلیفی را برای ساخت پروژه‌های طرح مذکور پرداخت کنند.

بر این اساس در سال اول اجرای قانون (شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱) ۲۶ بانک و مؤسسه مالی بایستی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کردند. در سال دوم اجرای قانون یعنی از شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ نیز این تسهیلات تکلیفی ۴۵۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

به‌عبارت دیگر طی دو سال گذشته بانک‌ها باید ۸۱۸همت تسهیلات پرداخت می‌کردند، این در حالی است که بررسی عملکرد بانک‌ها با احتساب سه ماه پاییز امسال نشان می‌دهد در مجموع حدود ۲۳۴همت قرارداد برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن امضا شده است، یعنی حدود ۲۴ درصد از کل تعهدات.

بین بانک‌ها و مؤسسات مالی، بانک مسکن با امضای قرارداد تسهیلات حدود ۱۲۸ هزار میلیارد تومان به حدود ۷۴ درصد تعهدات خود عمل کرده است.

سهمیه بانک ملی طی ۲ سال اجرای قانون، ۷۱.۵همت وام بوده که تاکنون ۱۸ درصد تعهدات این بانک محقق شده است. سهمیه تکلیفی بانک صادرات نیز حدود ۹۵همت بوده که تاکنون حدود ۱۲همت یعنی تقریباً به ۱۰.۵ درصد تعهدات این بانک در نهضت ملی مسکن عمل شده است.

بین بانک‌های خصوصی کارآفرین، پاسارگاد و دی به زیر یک درصد از تعهدات خود در نهضت ملی مسکن عمل کرده‌اند. بانک سرمایه نیز تاکنون هیچ تسهیلاتی در نهضت ملی مسکن پرداخت نکرده است و عملکرد این بانک صفر است.

دهان‌کجی بانک‌های خصوصی به جهش تولید مسکن + جدول

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها