۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
تامین انرژی عامل بقای واحد های صنعتی

صبح امروز ( چهارشنبه 13 دی ماه ) مراسمی در شرکت فرآورده های نسوز ایران با حضور مقامات ارشد لشکری و کشوری وامامان جمعه شهرستان مبارکه و زیبا شهر ، فرمانده سپاه قدس ، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت فرآورده های نسوز ایران به مناسبت ولادت حضرت فاطمه الزهراء(ع) که متقارن با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

برای حفظ تولید نیازمند حمایت هستیم

مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه الزهراء( ع) و یادبود بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی و خیر مقدم به افراد در مراسم اظهارداشت: ما سربازان جبهه اقتصاد هستیم وباید به فکر کار و تولید باشیم . با اقدامات انجام شده تولید در این واحد صنعتی بیش از 70 درصد نسبت به سال های گذشته رشد داشته و موفق شدیم از ظرفیت مغفول کارخانه استفاده کنیم تا جاییکه تولید کارخانه از روزی 102 تن به بیش از 180 تن در روز رسیده که حتی موفق به تولید 200 تن نیز شده ایم اما با این حال و با وجود تلاش های شبانه روزی به دلیل کمبود گاز برای توقف کوره ها تحت فشار هستیم.

محسن پروان تصریح کرد: کوره های این کارخانه به صورت کانتینیوز فعالیت دارند و اگر خاموش شوند خسارت چندین میلیاردی به ما وارد می شود ما این وعده را می دهیم که در مصرف گاز نهایت صرفه جویی را انجام دهیم و حتی کوره هایی که امکان خاموشی آنها وجود دارد متوقف کنیم وازمسولین استان درخواست داریم تا مانع خاموشی کل کوره های شرکت فرآورده های نسوز شوند.

وی ادامه داد: واحد های معظم فولادی و سیمانی استان به دلیل محدودیت گاز در حال تعمیرات هستند لذا اگر خطوط تولید ما متوقف شوند امکان تعمیرات در آن واحد ها نیز وجود ندارد بنابراین موازنه تولید از بین میرود لذا امیدوار هستیم تا در این زمینه برای حفظ تولید در فرآورده های نسوز ایران مساعدت شود.

رهرو راه مکتب سلیمانی باشیم

عضو موسسه حفظ و نشر آثار رهبری نیز در این مراسم اظهارداشت: امروز علاوه بر ولادت حضرت فاطمه الزهرا (ع) و یاد بود سالروز شهارت سردار دلها ،میلاد امام خمینی نیز است و از همین جهت این تقارن فرخنده ای است چرا که امام خمینی ( ره) پرورش یافته مکتب فاطمه الزهرا (ع) بودند و سردار قاسم سلیمانی نیز پرورش یافته مکتب امام خمینی ( ره) بودند.

فضائلی تصریح کرد: صاحب نظران حوزه تربیت یکی از مهمترین شیوه های تربیتی را شیوه ارائه الگو میدانند و سردار قاسم سلیمانی به عنوان کسی که پرورش یافته مکتب فاطمه الزهرا ( ع) و امام خمینی ( ره) باید برای ما یک مکتب باشد و نباید در این روز فقط به ذکر خیری از ایشان اکتفا کنیم بلکه باید ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

وی افزود: با وجود آنکه یکی از ویژگی های حاج قاسم اخلاص بود و تلاش می کردند تا دیده نشوند امروز ما شاهد هستیم که در اقصی نقاط جهان مکتب قاسم سلیمانی در حال گسترش بوده و مراسم یادبود ایشان برگزار می شود .

موسوی امام جمعه شهر مبارکه نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم تشکر کرد و تاکید کردکه ما باید ادامه دهنده راه سردار سلیمانی باشیم تا این مکتب ادامه دار باشد.

سربازان جبهه اقتصادی نیز میتوانند در جنگ اقتصادی موفق باشند

صالحی در این مراسم تاکید کرد: با توجه به صحبتهایی که شد و موفقیت هایی که رزمندگان ما در جبهه های مختلف بدست آورند سربازان جبهه اقتصادی نیز میتوانند در جبهه جنگ اقتصادی موفق باشند.

وی ادامه داد: با توجه به صحبت های مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز باید عرض کنم که ما اجازه توقف خطوط تولید کارخانه را نمی دهیم و قطعا از این مجموعه حمایت می کنیم و ما باید الگوی بهینه سوخت داشته باشیم و در تمامی بخش ها این الگو باید رعایت شود و نباید در زمان کمبود انرژی فقط این محدودیت شامل واحد های صنعتی شود چرا که با محدودیت در تامین سوخت و انرژی واحد های صنعتی ، تولید آسیب دیده و کاهش می یابد و کاهش تولید موازنه عرضه و تقاضا را بر هم میزند و این نامتوازن بودن در نهایت به گرانی منجر می شود ، لذا برای اینکه اهداف جمهوری اسلامی که همان تامین رفاه ، سلامت و امنیت مردم برای رضای خدا محقق شود باید تلاش کنیم تا مناسبع خدادای استفاده بهینه شوند.

وی افزود: کشوری به پهناوری روسیه که میزان تولید گاز در آن با ایران تقریبا یکسان است با استفاده بهینه و مدیریت منابع در حال حاضر 65 درصد گاز در داخل سوریه و 35 درصد صادر میشود ، لذا توصیه میشود با بهره گیری از تجارب دنیا و بهینه سازی مصرف با کمبود ها و محدودیت مواجه نشویم.

در این مراسم همچنین سردار سرتیپ حاج محمد امامقلی فرمانده سپاه قدس و همرزم حاج شهید قاسم سلیمانی نیز به بیان خاطراتی از حاج قاسم سلیمانی  پرداخته و ایشان را شخصیتی جدی ، مبارز و مردمی عنوان کردند که جز در راه رضای خدا کاری نمی کردند.

در این مراسم همچنین از دو اثر نقاشی ماندگار مربوط به چهره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که توسط استاد شعرباف ترسیم شده بود با حضور مقامات ارشد لشگری و کشوری و استانی رونمایی شد و به مناسبت ولادت حضرت فاطمه الزهراء(ع) از بانوان شاغل در این شرکت با تقدیم لوح یادبودی از سردار سلیمانی و کتابی با عنوان «این مرد پایان ندارد» به قلم سید علی بنی لوحی تقدیر و تشکر شد .

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار