۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
ثبت 20 دی ماه به عنوان روز« ملی قناد »

رییس اتحادیه صنف دارندگان قنادی ، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با نامگذاری ۲۰ دی ماه به عنوان روز ملی قناد موافقت شده و به همین مناسبت مراسم اتحادیه نوزدهم دی ماه برگزار خواهد شد.

 فردای اقتصاد: علی بهرمند اظهارداشت: مراسم گرامیداشت روز ملی قناد  با حضور ۱۲۰۰نفر از فعالین صنفی قناد کل کشور با حمایت شرکت های برتر این صنعت برگزار خواهد شد و از برترین های این صنف تقدیر و تشکر خواهد شد.

وی بهرمند اظهار داشت: این اتحادیه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۵۰ عضو داشته و همچنین یک هزار و ۲۰۰ درخواست عضویت نیز دریافت کرده و در کل کشور نیز بالغ بر ۳۵ هزار واحد قنادی مشغول به فعالیت هستند.

شاهد مهاجرت نیروهای ماهر این صف هستیم

وی درخصوص چالش های قنادان گفت: همکاران ما در بحث تامین مواد اولیه مرغوب دغدغه دارند؛ ضمن اینکه به دلیل سختی کار و دستمزد پایین، مشکلاتی درخصوص جذب نیرو وجود دارد و با کمبود در این حوزه  مواجه بوده و در عین حال، شاهد مهاجرت نیروهای ماهر به کشورهای اروپایی و عمان هستیم.

رییس اتحادیه صنف قنادان تهران با بیان اینکه برخی از نانوایی ها با آرد یارانه ای، اقدام به پخت شیرینی می کنند، گفت: متاسفانه از سال های قبل، برخی نانوایان با استفاده از آرد یارانه ای اقدام به تهیه و فروش شیرینی کرده اند که تا به امروز برخوردی هم با آنها نشده است.

رییس اتحادیه صنف قنادان ادامه داد: از نظر تولید افت زیادی نسبت به سال گذشته داشته ایم و میزان فروش هم ۳۰ تا ۴۰ درصد افت داشته است و برخی مشکلات باعث تعطیلی حدود ۴۰۰ واحد صنفی شده است که البته به همین میزان نیز پروانه جدید صادر شده است.

وی تصریح کرد: اخیرا فستیوالی در کشور ترکیه برگزار شده بود که ایران در بین ۴۸ کشور دنیا در پخت شیرینی مقام نخست را کسب کرد و این موضوع نشان دهنده این است که قنادان کشور ما پتانسیل صادرات شیرینی را دارند.

بهرمند افزود: با توجه به پتانسیلی که قنادان ایرانی دارند، امکان صادرات داریم، اما  تا به امروز کسی پای کار نبوده و مسئولان جاده را برای ما هموار نکرده اند؛ البته به استرالیا، کانادا، اروپا، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادرات داریم که چون به صورت رسمی نیست، آمار دقیقی از صادرات  نداریم.

تعیین قیمت شیرینی بر اساس نرخ مواد اولیه

بهرمند در خصوص تعیین قیمت شیرینی نیز گفت: صنف قنادان به هیچ عنوان از سوبسید استفاده نکرده، واحدها درجه بندی شده و قیمت محصولات براساس نرخ مواد اولیه مشخص می شود؛ هر چند اتحادیه نظارت کافی دارد که قیمت ها خارج از عرف نباشد و در صورت لزوم برخورد می‌شود.

وی گفت: جعبه شیرینی طبق بخشنامه استاندارد تعیین می شود، جعبه برای یک کیلوگرم باید ۱۲۵ گرم باشد که وزن شیرینی با جعبه حساب می شود.

رییس اتحادیه صنف قنادان بیان کرد: کیفیت ها خیلی بالا رفته و تنوع و نوآوری بیشتر شده، این که کیفیت افت پیدا کرده را قبول ندارم.

بهرمند در پاسخ بر پرسشی در خصوص نظارت بر فروش اینترنتی شیرینی و شکلات، گفت: متاسفانه دسترسی و نظارتی بر فروش اینترنتی شیرینی نداریم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار