برنامه کامل بورسان ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲

محرک بورس تا پایان سال چیست؟

با حضور سامان منتظری رییس هیات مدیره رادمان سرمایه
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
محرک بورس تا پایان سال چیست؟

در روز سه‌شنبه تعداد ۲۳ به ارزش ۴۹۵ میلیارد تومان درگیر صفوف طولانی خرید بودند، در مقابل ۹۴۶ میلیارد تومان ارزش صفوف سنگین فروشی بود که برای ۱۰ شرکت تشکیل شد.

فردای اقتصاد: رییس هیات مدیره رادمان سرمایه معتقد است، متناسب با رشد نرخ دلار، دارایی شرکت‌ها نیز همراه با تورم دلار رشد پیدا می‌کند. طبعا به واسطه رشد دارایی‌ها، قیمت سهام و ارزش مارکت افزایشی می‌شود.
سامان منتظری با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: به واسطه کنترل دولت، جهش ارزی شدید تا پایان سال نداریم اما در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ این مهم دور از انتظار نیست.  سیاست‌های پولی بانک مرکزی (کاهش نرخ بهره بین بانکی)، رویدادهای ژئوپلیتیک، قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی به واسطه سیاست‌های آمریکا و گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها عواملی هستند که تا انتهای سال برای جامعه سرمایه‌گذار حائز اهمیت خواهند بود.

وی تصریح کرد: گزارش‌ها فراتر از انتظار بازار نیست اما تا بخش زیادی قابلیت پیش‌بینی در این بخش وجود دارد. در ادامه به دلیل گزارشات، بازار رشد نخواهد کرد اما به واسطه این مهم می‌تواند کف اغلب سهام بزرگ پیدا خواهد شد.

بورس به روایت آمار

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با افت ۰.۳۷ درصدی همراه شد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. در شرایطی که ۷۰ درصد از نمادهای معاملاتی در محدوده قرمز تابلو حضور داشتند معیار هم وزن ۰.۶۳ درصد کاهش را تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم ۴ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان را به خود اختصاص داد و سرمایه‌گذاران ۴۱۶ میلیارد تومان منابع حقیقی را از گردونه معاملات خارج کردند.

در روز جاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت و مختلط با خروج رقمی بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان از منابع سرمایه‌گذاران خرد مواجه شدند. در این میان صندوق‌های سهامی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان ورود حقیقی را به ثبت رساندند.

در روز سه‌شنبه تعداد ۲۳ به ارزش ۴۹۵ میلیارد تومان درگیر صفوف طولانی خرید بودند، در مقابل ۹۴۶ میلیارد تومان ارزش صفوف سنگین فروشی بود که برای ۱۰ شرکت تشکیل شد.

در برنامه امروز بورسان، سامان منتظری رییس هیات مدیره رادمان سرمایه به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha