۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
پارک فناوری صنعت نفت چه ماموریتی را دنبال می‌کند؟

پارک‌های فناوری با چه هدفی شکل می‌گیرند و فناوری چه اثری در صنعت نفت داشته است؟ فردای اقتصاد در گفت‌وگو با محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت صنعت این سوالات را بررسی کرده است.

فردای اقتصاد: تجربه موفق دره سیلیکون به عنوان معروف‌ترین پارک دنیا باعث رشد تاسیس پارک‌ها شد؛ به طوریکه از زیر ۵ پارک در دهه ۱۹۵۰ شاهد بیش از ۶۰ پارک در دهه ۲۰۰۰ میلادی بودیم. در ایران از اوایل دهه ۱۳۸۰ با تاسیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری پردیس، پارک‌های علم و فناوری با رویکردی جدید و متفاوت از پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها تاسیس شده‌اند که تعداد آنها تاکنون (سال ۱۴۰۱) به ۴۹ پارک می‌رسد. 

با درک اهمیت و جایگاه پارک بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، از اوایل سال ۱۳۹۸ تلاش‌های متعددی به‌منظور تاسیس پارک ذیل وزارت نفت به انجام رسید که منجر به تاسیس و راه‌اندازی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت از سوی شرکت ملی نفت ایران به‌نمایندگی از وزارت نفت در تیر ماه سال ۱۳۹۹ شد. 

در برنامه فردای صنعت در استودیو «فردای اقتصاد» گفت‌وگویی با محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت داشتیم و این سوالات را بررسی کردیم که اصولا پارک‌های فناوری با چه هدفی شکل می‌گیرند و فناوری چه اثری در صنعت نفت داشته است؟

فایل صوتی این گفت‌وگو را اینجا بشنوید: 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار