۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
سیگنال سفر نیویورک باقری به دلار

قیمت دلار عصر امروز پس از آنکه اعلام شد علی باقری رئیسی را در نیویورک همراهی می‌کند، پس از ۱۲ روز نزولی شد.

فردای اقتصاد: دلار که در معاملات پشت‌خطی دیروز تا یک قدمی ۳۲ هزار تومان (سقف قیمت ۱.۵ ماهه) صعود کرده بود، امروز هم اندکی پایین‌تر از این سقف یعنی در محدوده ۳۱۷۰۰-۳۱۸۰۰ تومان در حال نوسان بود، اما از ساعتی پیش شاهد افت دلار تا سطح ۳۱۶۲۰ تومان هستیم. این اولین افت دلار پس از ۸ جلسه صعود متوالی است.

به نظر می‌رسد افت دلار زمانی رقم خورد که محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین، اعلام کرد علی باقری کنی قرار است همراه رئیسی به نیویورک باشد. وی حضور سرپرست تیم مذاکره‌کننده ایران در نیویورک را فرصتی برای شرکای اروپایی برجام دانست تا آمریکا را ترغیب کنند مسائل باقی‌مانده را حل‌وفصل کند. حضور باقری در آمریکا موجب خوشبینی‌هایی به احتمال خروج مذاکرات از بن‌بست شده است و احتمالا به همین دلیل فروش‌ها در بازار ارز را افزایش داد.

در همین رابطه بخوانید: پیش بینی قیمت دلار با توجه به اتفاقات برجامی اخیر

رشد دلار روی تابلوی جدید

بازار متشکل ارزی در اقدامی جدید از چهارشنبه گذشته به وب سایت و سامانه معاملات خود «جدول عمق بازار» افزوده است. به این معنا که قیمت، حجم معاملات و پیشنهادات خرید و فروش در بازار متشکل و بازار توافقی، به صورت آنلاین و لحظه‌ای برای عموم قابل مشاهده شده است.

بر اساس این داده‌ها، امروز میانگین موزون قیمت دلار در بازار توافقی حدود ۳۰ هزار و ۵۵۰ تومان بود. این نرخ معاملات بین صرافی‌ها و صادرکنندگان و همچنین صرافان با یکدیگر است. صرافان از اواخر خرداد مجاز به خرید ارز اسکناس صادرکنندگان با نرخ توافقی شدند. میانگین قیمت دلار توافقی امروز حدود ۲۰۰ تومان رشد نسبت به نرخ پایانی دیروز نشان می‌دهد.

دلار توافقی مبادله شده میان صادرکننده و صراف پس از اعمال یک درصد حاشیه سود صرافی به دست مردم می‌رسد و بر این اساس، میانگین نرخ دلار در صرافی‌ها (نرخ فروش ارز با کارت ملی) امروز ۳۰ هزار و ۸۶۰ تومان بود.

سیگنال سفر نیویورک باقری به دلار
نمایی از معاملات دلار توافقی امروز در بازار متشکل ارزی

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار