۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
توضیحات وزیر ارشاد درباره علت لغو سفرهای حج

شهروندی نسبت به هزینه عمره مفرده برای هر زائر که ۴۶ میلیون تومان است گلایه کرد و اسماعیلی در پاسخ گفت: متاسفانه در حوزه ثبت نامی‌های حج عمره و واجب با میراث بدی روبه‌رو هستیم. میراث بد اینکه عمره حدود ٩ سال و حج واجب حدود ٢ سال به دلیل کرونا تعطیل شد و یک سال یک سوم اعزام شدند.

ایرنا: وزیر ارشاد: بنده و دولت سیزدهم فعالیت خود را در ١۴٠٠ شروع کردیم یعنی ١٣ سال بعد از زمان ثبت نام شما. اقدامی که کردیم این بود با ارز نیمایی این سفر اتفاق بیفتد و در دولت فعلی به تصویب رسید و قیمت حمل‌ونقل که ١٧ میلیون تومان بود به ١٣ میلیون کاهش دادیم.

وزیر فرهنگ در ادامه توضیح داد: هزینه ما در کشور مقصد بر اساس ارز است و قرار دادی که آن زمان سازمان با زوار بسته شده است بر اساس قیمت زمان اعزام که آن هم ذکر شده و دنبال این بودیم که تسهیلات ویژه برای زوار عمره و واجب فراهم کنیم کما اینکه همچنان پیگیر هستیم. ما روزها را کاهش دادیم که قیمت‌ها کاهش یابد و هم قبول داریم که هزینه، هزینه زیادی نسبت به زمان ثبت نام است و ما هم میراث‌دار وضعیت موجود هستیم. اما دولت روی ارز ٣٨ هزار تومان قطعی کرده است.

اسماعیلی درباره اعزام‌های که هنوز اتفاق نیفتاده اظهارکرد: همه توافقات با کشور میزبان صورت گرفته بود و ٢٨ آذر هتل‌ها از پیش اجاره شده و اکنون در سازمان حج همه اقدامات را انجام داد اما در لحظه آخر سازمان هواپیمایی عربستان سعودی با سازمان هواپیمایی ما دچار اختلاف فنی شدند و تلاش زیادی شده که وزارت خارجه در حال پیگیری است. ما روزی یک میلیون ریال سعودی جااجاره کردیم. امیدواریم این مشکل را حل کنیم و ما در عین حال در دولت با بانک‌ها در حال گفت‌وگو هستیم تا تسهیلات ارزان قیمت برای عمره گزاران فراهم کنیم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha