۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
تغییر میزان جست‌وجوی ۶ بازار در گوگل چه می‌گوید؟

بر اساس بررسی‌ها میزان تمایل ایرانیان به سرمایه‌گذاری در خودرو بیشتر از باقی بازارها است. این درحالی است که خودرو به عنوان یک کالای مصرفی در سراسر جهان است.

بررسی روند جست‌وجوهای کلیدواژه‌های مرتبط به بازارها در گوگل، میزان تمایل ایرانیان به دارایی‌های مختلف را نشان می‌دهد. بر اساس بررسی‌ها بیشترین جست‌وجو مربوط به کلیدواژه «خودرو» است. کالایی مصرفی که طی سال‌های اخیر با سیاست‌گذاری‌های غلط به یک کالای سرمایه‌ای هم تبدیل شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین میزان جست‌وجو این کلیدواژه در نیمه دوم آذرماه و همزمان با بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو بوده است.
دو بازار بعدی که بیشترین جست‌وجو را داشته‌اند «دلار» و «سکه» بوده‌اند. رشد تند و تیز قیمت این دو دارایی طی هفته‌های اخیر باعث شده تا جست‌وجوی دلار تا ۴ برابر و سکه تا بیش از ۲ برابر افزایش داشته باشد. چیزی که گواه بر افزایش انتظارات تورمی است. اما روند جست‌وجوی «مسکن» و «بورس» تغییر هاصی نداشته و طی سه ماه اخیر تقریبا ثابت بوده است. اتفاقی که رکود نسبی این دو بازار در ماه‌های اخیر آن را تایید می‌کند.در نهایت کمترین میزان جست‌وجو هم مربوط به «بیت کوین» بوده که با توجه به ریسک بسیار بالای این بازار منطقی به نظر می‌رسد

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار