۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
موفقیت رقیب چینی استارلینک در پرتاب ۱۱ ماهواره‌

یکی از بزرگترین  خودروسازان چینی به دنبال رقابت با استارلینک دومین سری ماهواره‌های ارتباطی برای مدار پایینی زمین را به فضا پرتاب کرد.

فردای اقتصاد - یکی از بزرگترین  خودروسازان چینی به دنبال رقابت با استارلینک دومین سری ماهواره‌های ارتباطی برای مدار پایینی زمین را به فضا پرتاب کرد.

شرکت Geespace که زیرمجموعه شرکت خودروسازی جیلی چین است یازده ماهواره را با یک راکت چینی به فضا فرستاد.

این دومین سری پرتاب ماهواره شرکت Geespace است، نخستین سری پرتاب این شرکت که شامل ۹ ماهواره بود در اواسط سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب شده بود.

هدف این شرکت استقرار ماهواره‌ها در ۶۰۰ کیلومتری زمین است تا از این طریق مسیر ارتباط بین خودروهای بدون راننده شرکت جیلی را فراهم کند. این شرکت همچنین به دنبال فراهم کردن ارتباط ماهواره‌ای و اینترنت اشیا برای محصولات الکترونیکی مصرفی است.

با داغ شدن رقابت در بازار خودروی چین و بهبود زیرساخت‌های فضایی، ارتباطات ماهواره‌ای به یکی از نقاط مهم و ویژگی‌های فروش برای مصرف‌کنندگان تبدیل می‌شود.

تونی وانگ مدیرعامل شرکت Geespace پیش از پرتاب این ماهواره‌ها گفت که امروز ویژگی اتصال با ماهواره مختص برخی افراد است اما در آینده هر شخص و هر خودرویی به ماهواره متصل خواهد بود.

وانگ به دو گوشی هوشمند شرکت Huawei  اشاره کرد که از قابلیت تماس ماهواره‌ای و همچنین مسیریابی ماهواره‌ای شرکت بایدو بهره می‌برند.

هم اکنون برخی خودروهای شرکت جیلی نیز قابلیت دسترسی به ماهواره دارند.

شرکت اسپیس ایکس تاکنون ۵۳۰۰ ماهواره را در مدار پایینی زمین قرار داده و و هر ماه ده‌ها ماهواره جدید نیز به فضا پرتاب میکند. رقیب چینی این شرکت نیز امیدوار است روزی بتواند تمام افراد کره زمین را به اینترنت متصل کند.

لی شوفو بنیانگذار و رئیس هیات مدیره میلیاردر شرکت جیلی صاحب ۱۰ درصد سهام مرسدس بنز و همچنین سهام شرکتهایی چون ولوو و لوتوس نیز هست.

شرکت جیلی سومین صادرکننده خودروهای چینی در سال گذشته بود. شرکت‌های SAIK Motor و چری در رده‌های نخست قرار دارند.

شرکت Geespace در سال ۲۰۲۱ کارخانه‌ای را در شرق چین ایجاد کرد که قادر به تولید ۵۰۰ ماهواره در سال است. این شرکت ده‌ها ماهواره‌ تولیدی را به استارتاپ‌ها، دانشگاه‌ها و سایر بخش‌های فضایی در این کشور فروخته است.

به گفته وانگ زمین بعدی مسابقه در بازار خودروهای الکتریکی عرصه خودروهای بدون راننده و اینترنت اشیا است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار