۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
سقوط فروش اپل در چین

فروش اپل در چین به شکل شگفت‌انگیزی کاهش پیدا کرده و میزان این کاهش در شش هفته نخست سال میلادی جاری به ۲۴ درصد رسیده است. 

فردای اقتصاد - فروش اپل در چین به شکل شگفت‌انگیزی کاهش پیدا کرده و میزان این کاهش در شش هفته نخست سال میلادی جاری به ۲۴ درصد رسیده است. 

بر اساس تحقیقی که توسط Counterpoint انجام گرفته میزان تقاضا در بازار چین در نخستین هفته‌های سال جاری میلادی بالغ بر ۷ درصد کاهش داشته است.

اپل برای پیشگیری از افت قابل توجه فروش در این بازار تخفیف‌های بی‌سابقه‌ای را حتی تا سطح ۱۸۰ دلار برای موبایل‌های خود در نظر گرفته بود. 

به دنبال اعلام افت عملکرد اپل در یکی ازمهمترین بازارهای جهان ارزش سهام این شرکت ۱.۹ درصد افت کرد. از ابتدای امسال تاکنون ارزش سهام اپل ۱۰ درصد افت کرده و این شرکت عنوان با ارزشترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرده است. 

در سمت مقابل شرکت هواوی با عرضه گوشی میت ۶۰ پرو یکی از عوامل اصلی کاهش استقبال کاربران به گوشی‌های اپل بوده است. فروش این گوشی به دنبال ایجاد موجی از تبلیغات برای خرید کالاهای چینی به جای آمریکایی افزایش یافت. 

سهم بازار هواوی از بازار موبایل چین در شش هفته نخست سال ۲۰۲۴ از ۹.۴ به ۱۶.۵ درصد رسیده است. یک گروه جدا شده از شرکت هواوی به نام آنر نیز از سال ۲۰۲۰ تاکنون شاهد رشد فروش بوده است. 

تحلیلگران معتقدند که به رغم آنکه مصرف‌کنندگان نسبت به محصولات هواوی به دلیل وابستگی این شرکت به دولت چین کم اعتماد هستند اما پیشرفت‌های موجود در گوشی‌های سری میت۶۰ توانسته بسیاری از توجهات را به سمت خود جلب کند. 

به رغم سال بد برای اپل در چین اوضاع میتواند با اجرای کمپین‌های مختلف در این بازار تغییر کند. 

سقوط فروش اپل در چین
بازار تلفن همراه چین در شش هفته نخست ۲۰۲۴ حدود ۷ درصد افت کرد

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار